Důvodem je, že Hrad nechal prostory opravit, využívá je a bylo by nutné je znovu přebudovat. Pokud by se ale na Hradě objevil vhodný volný prostor a byla dohoda, metropole by tam obrazy umístila.
Praha vede další soudní spor o Muchovu Slovanskou epopej, tentokrát s dědičkou Jarmilou Muchou Plockovou. Ta nesouhlasí s uzavřenou smlouvou s jiným dědicem o umístění Epopeje do komplexu Savarin.
Roky trvající soudy o cyklus obrazů Alfonse Muchy se uzavřely dohodou. Malířův dědic souhlasil se stažením žaloby a spoluprací na umístění uměleckého díla v Praze. Zasáhnout ještě může další příbuzná.
„Nechci se obohatit. Okamžitě bych svůj podíl věnovala nějaké neziskové organizaci nebo spolku pro Slovanskou epopej, který jsem spoluzakládala,“ vysvětluje své rozhodnutí Jarmila Mucha Plocková.
Vnučka Alfonse Muchy otevírá výstavu o budoucnosti Slovanské epopeje. Na ní připomíná také dlouhý soudní spor o vlastnictví cenných maleb, který stále není u konce.
Deset miliard korun. Zhruba za tuto částku plánují investoři opravit barokní palác Savarin. V něm by mohla být v budoucnu k vidění také Slovanská epopej.
„Uplynula roční lhůta k k tomu, abychom se dohodli s rodinou Alfonse Muchy. K tomu nedošlo, podmínky dohody nemohou být pro Prahu potupné,“ tvrdí nový pražský radní pro kulturu Jiří Pospíšil,
Městský soud v Praze bude znovu řešit, jestli Slovanská epopej patří Praze, nebo ne. Radiožurnálu to potvrdila vnučka světově známého umělce Jarmila Mucha Plocková.
Branické ledárny nebo Letná. I tam plánovalo Hlavní město Praha vystavit jedinečný Muchův cyklus Slovanská epopej. Nakonec bude nejspíše v Paláci Savarin. Ne všichni s tím ale souhlasí.
„Nevadí mi, pokud kulturní dědictví vzbudí ohlas masového publika. Pokud se ale nepracuje s problematickým výkladem dějin, který prodáváme publiku,“ ukazuje publicista Forejt na Muchův nacionalismus.
Slavný palác poblíž Václavského náměstí nebude moc projít rekonstrukcí. Vlastník firmy požádal ministra kultury Baxu (ODS) o přezkum. V paláci měla být vystavena Slovanská epopej Alfonse Muchy.
„Stvrdili jsme náš záměr dočasně svěřit Slovanskou epopej na 25 let do projektu Savarin, kde nám pomůže podpořit pražský cestovní ruch,“ uvedla Třeštíková.
Cyklus tvoří 20 velkých pláten, která Mucha od roku 1910 maloval 18 let. Od loňského roku jsou na příštích pět let zapůjčena do Moravského Krumlova, kde byla v minulosti už vystavována.
Moravský Krumlov (Znojemsko) ||ČTK|Zprávy z domova|Aktualizováno
Po návratu do metropole má být cyklus obrazů na 25 let umístěn v budově Savarinu na Václavském náměstí. Podmínkou výpůjčky byla oprava zámku v Moravském Krumlově a úprava prostor.
Zápůjčku odsouhlasili radní. Praha vede spor o vlastnictví díla s vnukem malíře Johnem Muchou. Ten už dřív přes svého právního zástupce vzkázal, že mu přemístění pláten do Moravského Krumlova nevadí.
Slovanská epopej Alfonse Muchy zřejmě nejméně na pět let poputuje na zámek v Moravském Krumlově, kde cyklus zůstane do doby, než pro něj bude mít Praha vlastní budovu.
Obrazy by tam byly do doby, než pro ně Praha postaví vlastní budovu. Obrazy byly v Krumlově vystaveny od 50. let až do roku 2011, kdy je tehdejší vedení hlavního města odvezlo.
Část cyklu Alfonse Muchy Slovanská epopej bude od příštího týdne v pražském Obecním domě. Na výstavu v Česku se slavné Muchovo dílo vrací po dvou letech.
Vnuk malíře Alfonse Muchy John Mucha reagoval na čtvrteční hlasování pražského zastupitelstva o tom, jestli město umístí epopej v nové přístavbě holešovického Lapidária.
Záměr musí ještě potvrdit zastupitelé. Praha v uplynulých letech plánovala pro epopej stavbu budovy na Těšnově, od toho již ustoupila. Cyklus obrazů tvoří 20 velkých pláten.
Nejvyšší soud vrátil k novému projednání spor o Slovanskou epopej. Důvodem je to, že soudy nedostatečně odůvodnily verdikty, kterými dílo přiznaly Praze.
Výstava obrazů českého malíře Alfonse Muchy Slovanská epopej v japonské metropoli Tokiu byla v loňském roce třetí nejnavštěvovanější výstavou výtvarného umění na světě.
Slovanskou epopej Alfonse Muchy by mohli lidé vidět příští rok na výstavě v Obecním domě. Plátna jsou nyní v depozitáři Galerie hlavního města, kam byla uložena po návratu z výstavy v Tokiu.