Silný zápach v posledních dnech pociťovali nedaleko stavby dálnice D3 obyvatelé části Českých Budějovic Suché Vrbné a Dobré Vody. Vodohospodáři teď našli příčinu.
„Momentálně do tunelu instalujeme technologické záležitosti, což jsou kabely, osvětlení, požární vodovod, čidla a další věci nutné pro bezpečnost provozu,“ popisuje v tunelu Pohůrka stavbyvedoucí.
Brno je teď pro řidiče jednou velkou neznámou. „Bývá to nejhorší v pondělí, úterý. Snažím se městu vyhýbat, ale když jsme firma z Brna, tak to nejde úplně,“ popisuje řidič Karel Dvořáček.
Ministerstvo dopravy dalo zelenou výstavbě další části budoucí dálnice D35 z východních Čech na Moravu. Vydalo stavební povolení pro sedm kilometrů dlouhý úsek Ostrov – Vysoké Mýto.
V českém tisku se v pátek dočtete, že kamení z uranových hald se využije při stavbě dálnice D4 mezi Příbramí a Pískem. Hlušina prošla potřebnými zkouškami a splňuje všechny limity, píše Právo.
Úsek stavělo sdružení firem Eurovia, Porr a Skanska. Ředitelství silnic a dálnic se s nimi kvůli vadám spočívajícím především ve zvlněné vozovce nebo vadám na mostech soudilo od roku 2012.
Dálnici a navazující částí silnice I/20 bude konsorcium DIVia provozovat a udržovat 24 let a čtyři měsíce, za což mu stát bude platit. Stát by měl za využívání nové dálnice zaplatit 17,8 miliardy Kč.
„Stavba silnice 9 u Svoru má složitější geologické podmínky, trasování a křížení se železniční tratí a dále odvodnění a přeložky inženýrských sítí,“ popisuje mluvčí Ředitelství silnic a dálnic.
V českém tisku se v pátek dočtete, že na stavbách českých silnic a dálnic chybějí pracovníci. Nedostatek je hlavně mostařů nebo projektantů, píše Mf Dnes.
Poslední úsek D1 odvede automobilovou dopravu z Přerova. Stavba musí začít nejpozději na podzim 2021, kdy pro tento dopravní projekt končí výjimka z EIA.
Ministerstvo dopravy chce příští rok rozestavět desítky kilometrů nových dálnic. Pokud úředníci seženou potřebná povolení, začnou stavaři pracovat na zhruba dvaceti úsecích. Například na prodloužení dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů nebo na dálničním obchvatu Zlína. Po dlouhých letech čekají velké změny také obyvatele Hradce Králové.
Hluk, bláto a prach, vysoká frekvence kamionů. Silnice nižších tříd na Přerovsku už pár měsíců procházejí zatěžkávací zkouškou. Využívají se k přepravě tun zeminy z trasy budoucí dálnice. A na jejich stavu je to znát. Na některých místech se sesouvají krajnice, řidiči protijedoucích aut mají co dělat, aby se bezpečně vyhnuli. Obce žádají záruky, že náprava přijde co nejdříve.
Dnes odstartovala dlouho očekávaná stavba posledního úseku dálnice D1 z Lipníku nad Bečvou do Přerova. Trasa měří čtrnáct kilometrů a postaví ji společnost Skanska, která vyhrála výběrové řízení. Náklady na stavbu v nabídce oproti odhadům Ředitelství silnic a dálnic snížila o celou polovinu.
O více než čtvrtinu je dražší výstavba dálnic v České republice oproti Německu. Vyplývá to ze studie, kterou vypracoval Nejvyšší kontrolní úřad společně s německým Spolkovým účetním dvorem. Základní rozdíly našly v zadávání zakázek stavebním firmám.
Slovensko změní pravidla pro stavbu dálnic a v budoucnu výrazně omezí vliv subdodavatelských firem. Změna přichází čtyři měsíce po tragédii na stavbě dálnice na severovýchodě Slovenska u Levoče. Při pádu podpůrné konstrukce rozestavěného mostu tehdy zemřeli čtyři dělníci.