Ministerstvo plánuje nové úseky dálnic, dopravní revoluci čekají v Hradci
Ministerstvo dopravy chce příští rok rozestavět desítky kilometrů nových dálnic. Pokud úředníci seženou potřebná povolení, začnou stavaři pracovat na zhruba dvaceti úsecích. Například na prodloužení dálnice D6 z Prahy do Karlových Varů nebo na dálničním obchvatu Zlína. Po dlouhých letech čekají velké změny také obyvatele Hradce Králové.
Dlouholeté přání Hradečanů se podle plánu Ředitelství silnic a dálnic začne plnit příští rok, sděluje mluvčí Jan Rýdl: „Budeme zprovozňovat dojezd D11 do Hradce Králové a paralelně začneme budovat další dva úseky D11 směrem na polské hranice.“
Před deseti dny otevřel ministr dopravy Dan Ťok poslední úsek dálnice D8. Které úseky ministerstvo otevře příští rok? To ví Matěj Skalický.
Spolu s pokračováním D11 začnou silničáři u Hradce Králové stavět i dálnici D35. „Na obou těchto úsecích by už na začátku nového roku měly začít archeologické práce, po nich bychom přecházeli k realizaci," oznamuje náměstek ministra dopravy Tomáš Čoček s tím, že D35 bude v budoucnu důležitou paralelou k vytížené dálnici D1.
Ta navíc ale stále není dokončená, jak podotýká Jan Rýdl: „Stavíme v tuto chvíli už předposlední úsek D1 u Přerova a příští rok ke konci stavební sezóny po archeologickém průzkumu začneme stavět úplně poslední úsek D1. To znamená, že za nějaké tři, tři a půl roku budeme mít kompletní trasu od německých hranic směrem od Mnichova a Norimberku, přes Prahu, Brno až na Ostravu a polské hranice.“
Dělníci stabilizují svah na D8 betonem. Dálnice bude průjezdná do měsíce, slibuje ŘSD
Číst článek
Ředitelství silnic a dálnic bude v příštím roce pracovat zhruba se 46 miliardami korun. Necelou třetinu poskytla Evropské unie. Podle stínového ministra dopravy z KSČM Karla Šidla je rozpočet na dopravní stavby dostačující: „Nás mrzí jedna věc, a to že vždy je slibováno více, než je ve skutečnosti uděláno. A když to vezmeme z hlediska letošního roku, tak jsme sice otevřeli kus D3 a čtrnácti kilometrový úsek D8. Ale když to sečteme, je to do 20 km. Což není žádná velká sláva.“
Resort dopravy kvůli výstavbě dálnic už dříve kritizovala například opoziční ODS, kvůli otevření D8 se ministr dopravy Dan Ťok za hnutí ANO dostal do sporu taky s premiérem Bohuslavem Sobotkou z ČSSD, ten už dříve Ťokovi vytkl, že netlačí na stavaře, aby pracovali rychleji. Příští rok se česká dálniční síť rozroste zhruba stejně jako letos. Řidiči nově projedou úseky D3 u Veselí nad Lužnicí a Českých Budějovic, D11 u Hradce Králové a D4 u Příbrami.