„Máme určité úseky, zejména výjezd z Prahy směrem k České Třebové a Kolínu, kde už kapacity nestačí,“ upozorňuje generální ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Stát plánuje začít stavět koridor v roce 2027. Letos na jaře si zemědělci stěžovali, že stát s nimi o koridorech málo komunikuje. Snahy o debaty údajně narušila pandemie koronaviru.
Pracovníci Českého telekomunikačního úřadu kontrolují dostupnost mobilního signálu jak pro volání, tak pro data. Letos velkým operátorům vypršel termín, do kterého museli koridory pokrýt.
Ražba 660 metrů dlouhého tunelu začala v prosinci 2018 a je součástí přestavby koridorové tratě Sudoměřice-Votice, díky níž se zkrátí jízdní doby expresů mezi Prahou a Táborem.
Vlak na Vysočině, který jel několik kilometrů bez strojvedoucího, není letos prvním případem v Česku. Soupravy ujíždějí železničářům i několikrát do roka. Server iROZHLAS.cz vybral podobné případy.
Pět kilometrů tmy, to by už za několik let měli zažívat cestující na hlavním železničním koridoru mezi Chocní a Ústím nad Orlicí. Pardubický kraj bude mít nejdelší železniční tunel v Česku.
Od neděle se výrazně zkrátí cesta vlakem z Berlína do Mnichova. Nový železniční koridor by mohl znamenat i úbytek cestujících na mezinárodních spojích vedoucích přes Česko.
Modernizace třetího a čtvrtého železničního koridoru potrvá skoro 20 let. Odhaduje to Nejvyšší kontrolní úřad. Úpravy schválila vláda v letech 2001 a 2002. Od té doby ale stát neustále oddaluje termín dokončení. NKÚ přitom upozorňoval, že plán financování je nereálný a náklady vysoké. Oba koridory tak mají být dostavěné nejdřív v roce 2021. Díky modernizaci by měly pak vlaky jezdit rychleji.
Kvůli kouři z hořícího nákladního auta byla dnes zastavena železniční doprava pod Lamanšským průlivem. Oznámila to společnost Eurostar, která železniční spojení mezi Británii a evropským kontinentem provozuje. Všichni cestující byli bezpečně a bez incidentů evakuováni, během dneška už žádný vlak tunelem neprojede, uvedl dopravce.
Ani velká opatrnost při nákupu pozemku pro stavbu domu nemusí znamenat výhru. Přesvědčili se o tom lidé, kteří před několika lety koupili parcely v Dobřejovicích na Českobudějovicku. Teprve krátce po kolaudaci nových domů se dozvěděli, že jen půl kilometru za vsí vyroste obrovský železniční násep rychlostního koridoru pro vlaky z Českých Budějovic do Prahy.
Od 16. března nebude kvůli přestavbě železničního koridoru fungovat hlavní stanice Ústí nad Orlicí, a to po několik měsíců. Vlaky budou ale zastavovat na železniční zastávce Ústí nad Orlicí - město. Tamní radnice očekává, že se tím zkomplikuje nejen situace na dráze, ale problémy budou mít také řidiči.
Pořádně rozjet to mohou strojvedoucí vlaků v nejvýchodnějším cípu Česka. Modernizace železničního koridoru z Bystřice nad Olší až ke hranicím se Slovenskem je totiž u konce. A vlaky tu teď jezdí místo osmdesátkou až 140kilometrovou rychlostí. Šlo o jednu z největších železničních staveb posledních let. S ní skončilo i utrpení pro obyvatele obcí okolo kolejiště. Dlouhá léta trvající stavbu totiž provázel hluk, prašnost a špinavé cesty.
Cesta vlakem z Plzně do Prahy dnes trvá hodinu a 36 minut, za tři roky by ale měla být podstatně kratší. V Plzeňském kraji totiž začala modernizace trati mezi Plzní a Rokycany. Stavba za 4 miliardy korun, jejíž součástí bude i nový nejdelší tunel v Česku, zkrátí jízdu o téměř půl hodiny. Vlaky už nebudou zajíždět do Chrástu, navíc zrychlí až na 160 kilometrů za hodinu.
Desítky minut zpoždění mohou v následujících dnech nabírat vlaky na hlavním železničním koridoru. Kvůli plánované výluce, která potrvá až do 29. ledna, musí cestující počítat se zpožděním jak regionálních, tak zejména dálkových spojů.
Koridor mezi Plzní a Rokycany bude v letošním roce patřit mezi prioritní investice v oblasti železniční dopravy. Při návštěvě Plzeňského kraje to řekl ministr dopravy Pavel Dobeš. Ve státním rozpočtu je na tento úsek letos vyčleněno 1,6 miliardy korun a příprava na stavbu této části koridoru podle ministra vrcholí.
Ředitelé Správy železniční dopravní cesty a Skansky dnes na ministerstvu dopravy podepsali smlouvu o přestavbě železničního uzlu Plzeň. Průjezd Plzní je klíčovým místem 3. koridoru. Obnovou projde nejen větvení kolejí před a za nádražím, ale i mosty přes řeku Radbuzu.
Další etapu III. tranzitního železničního koridoru, konkrétně průjezd uzlem Plzeň, postaví společnost Skanska. Příslušnou smlouvu dnes představí ministerstvo dopravy. Třetí koridor spojuje napříč celou republikou Mosty u Jablunkova na východě se západočeským Chebem.
Evropská unie zatím nepočítá s českými projekty vysokorychlostní železnice v připravovaném plánu nejdůležitějších evropských tratí. Česku tak hrozí, že začne koridory pro vlaky s rychlostí nad 250 kilometrů za hodinu stavět o desítky let později, než se plánovalo.
Už třetím rokem trvá spor o podobu vlakového nádraží v Ústí nad Orlicí. Za tu dobu se z nádražní budovy z roku 1874 stala kulturní památka a zbourání už jí nehrozí. Boj mezi zastánci historické nádražní budovy a Správou železniční dopravní cesty nicméně trvá dál, momentálně jde o stavby nové, doplňující železniční koridor.
Odborníci se shodují, že pro dobudování české dálniční sítě potřebují určit strategii nejlíp na desítky let dopředu a stanovit priority. Samotným stavařům se nelíbí hlavně dočasné ukončování některých staveb a jejich následná konzervace, která je velmi nákladná. O tom, které silnice, dálnice a mosty jsou v České republice nejvíc potřeba, dnes jednali zástupci vlády s odbornou veřejností na Žofínském fóru.
Stavba koridoru v Ústí nad Orlicí začne příští rok. Zároveň zůstane zachována budova tamního nádraží, která je kulturní památkou. Novinářům to dnes řekl ministr dopravy Vít Bárta při návštěvě Pardubického kraje. Koridor se měl stavět už v roce 2009, spory o budovu ale stavbu dlouho oddalovaly.
Nová železniční trať z Prahy do Mnichova, která by měla zrychlit dobu jízdy ze současných šesti hodin na polovinu, by mohla být hotová do roku 2020. Zatímco česká strana ji chápe jako prioritu, spolková vláda ji ještě nemá zařazenu v plánu dopravních cest.
Díky slevám, které byly dohodnuty se stavebními firmami a možnosti prodloužení splátek se může dostavět třetí koridor mezi Zbirohem a Rokycany. To je zatím první a jediná konkrétní informace pro západočeský region, kterou oznámil ministr dopravy Vít Bárta paradoxně při pracovní návštěvě Jihočeského kraje. Jeho pozornost v tomto kraji patřila dálnici D3 a čtvrtému železničnímu koridoru mezi Prahou a Českými Budějovicemi.