Spory kolem zvlněné ostravské dálnice D1 (označované jako D47) uvízly na mrtvém bodě. Nový ministr dopravy Antonín Prachař z hnutí ANO navrhuje, ať s řešením přijde sám zhotovitel - firma Eurovia.
|Simona Bartošová, Veronika Neprašová, Tereza Chlubná|Zprávy z domova
Ředitelství silnic a dálnic odmítlo návrh stavební společnosti Eurovia na spolupráci při opravách zvlněné dálnice D47. Eurovia navrhla, aby si náklady s ŘSD rozdělila. Firma by měla na starosti méně závažné vady, ŘSD by pak opravilo zásadní konstrukční chyby. Podle ŘSD by to ale bylo nevýhodné, protože většinu nákladů by musel uhradit právě stát.
Ředitelství silnic a dálnic dnes podává poslední čtyři z celkem dvanácti žalob na stavební firmy kvůli zvlněné dálnici D47. Koncem listopadu končí záruční doba a podáním žalob se stát jistí, že nebude muset více než tisíc závad odstraňovat na své náklady.
Ředitelství silnic a dálnic požaduje, aby si firma Eurovia převzala zpět zvlněný úsek dálnice D47 u Ostravy. ŘSD chce, aby firma odstranila stovky závad, které se podle něj objevily kvůli špatnému podkladovému materiálu.
Nad nerovnostmi na dálnici D47 se ministr dopravy Pavel Dobeš sešel se zástupci radnice a stavební firmou. Dohodli se, že příčiny problémů budou hledat experti z Německa. Případná oprava této dopravní tepny by ale podle primátora Ostravy mohla způsobit i kolaps v samotném krajském městě.