EK chce vybavit auta bezpečnostními systémy, sníží prý počet obětí
Až pět tisíc lidských životů ročně by mohlo ušetřit technické dovybavení aut, které navrhuje Evropská komise. Systémy pro dokonalejší brzdění nebo kontrolu pohybu vozidla na silnici by se mohly do aut montovat už od roku 2012.
Potom, co už loni Evropská komise navrhla montovat do osobních aut systémy asistence brzdění, přichází s dalšími myšlenkami, jak udělat provoz na silnicích bezpečnější.
Zatímco v osobních vozech by měl brzdící pomocník obrazně řečeno došlápnout pedál brzdy, pokud to dostatečně neudělá sám řidič, nákladní auta by měla mít ve výbavě systém nouzového brzdění. Ten se spustí, když se vozidlo nebezpečně přiblíží k autu před ním. Srážce se tak může zabránit, nebo snížit její následky.
Kamiony a velké vozy by také měly mít sledovač vybočení vozidla z jízdního pruhu. Při neúmyslné změně směru jízdy auta, například při mikrospánku řidiče, by se spustil varovný signál. Návrhy komise musí ještě posoudit členské státy a také europoslanci. Bezpečnější auta by se mohla začít vyrábět přibližně za čtyři roky.