Kampaň agentury CzechTourism míří na bonitu gayů a leseb
Česká republika láká netradiční turisty, mimo jiné i gaye a lesby, ze kterých se stává významná tržní síla. Agentura CzechTourism spouští kampaň, která má představit Českou republiku jako destinaci vhodnou k dovolené právě takových turistů.
Podle oficiálních údajů představuje gay a lesbian turistika 10 procent z celkového objemu cestovního ruchu, odborníci však předpokládají, že je to ještě více. Jedná se navíc o velice bonitní skupinu klientů, jejím nejčastějším cílem jsou festivaly Pride.
„Nemáme přesná data, kolik utrácejí v České republice, ale máme statistiky z USA, kde jsou o krok dále,“ říká Alice Dvořáková z agentury CzechTourism.
O gay a lesbian turistice hovořila ve Světě o deváté Alice Dvořáková z agentury CzechTourism
Domácnosti gayů a leseb mají podle statistik ve srovnání s průměrem o 80 procent vyšší příjem, takže utrácejí více než obvyklí turisté. Preferují luxus ve všech ohledech, ubytovávají se v hotelích vyšší kategorie, stravují se v restauracích, utrácejí za kulturu, za zábavu v barech.
Praha je v žebříčku oblíbenosti pro tuto skupinu turistů na 9. místě v Evropě. „Myslíme si, že Praha je pro tento typ turistů dostatečně přitažlivá, je zde kulturní infrastruktura, najdou zde i dostatečné kapacity hotelů a restaurací nejvyšší kvality. Jak uvedli respondenti v průzkumu, důležitým kritériem pro ně je také bezpečnost a tolerance a Prahu považují za bezpečnou a tolerantní,“ uvádí Dvořáková.
Kampaň agentury CzechTourism bude zaměřená na tištěná, online a sociální média a proběhne ve 3 zemích – Holandsku, Velké Británii a Německu.
„Tento druh turistiky propagujeme v celém balíčku netradiční turistiky, spadá tam i svatební turistika a Česká republika jako romantická destinace, kterou budeme propagovat ještě v Polsku a na Slovensku,“ dodává Dvořáková.
Česká republika je u evropských turistů oblíbená. Nárůst příjezdů zahraničních turistů činí meziročně asi 11 procent, přičemž 64 procent z nich navštíví Prahu.