Nafukují balónky, vymýšlejí přáníčka. Happiness manažeři se starají o blaho zaměstnanců i firmy

České firmy stále víc investují do spokojenosti svých zaměstnanců. Nový trendem se stali takzvaní happiness manažeři. Na starosti mají v malých i velkých společnostech radost nejenom svých pracovníků, ale i zákazníků. Zatím ale takových specialistů není v Česku mnoho.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

V absolutním hodnocení jsou podle Guardianu nejspokojenějšími zeměmi Island, Švýcarsko a Dánsko, kde respondenti dosáhli 7,5 bodu z možných deseti

V absolutním hodnocení jsou podle Guardianu nejspokojenějšími zeměmi Island, Švýcarsko a Dánsko, kde respondenti dosáhli 7,5 bodu z možných deseti | Foto: Fotobanka RGBStock

„Teď jdu nafouknout 50 balónků na naší grilovačku se zákazníky,“ říká Jiří Křelina. Jeho hlavní pracovní náplní je rozdávat radost.

Úsměvy se tak snaží u zákazníků slevového portálu vytvářet už sedm měsíců. Pro pětadvacetiletého extroverta Jiřího v pestrobarevném oblečení je pozice happiness manažera splněným snem:

„Můj popis práce je dělat zákazníkům radost. Takže vymýšlím akce, posílám dárky k různým výročím, jako například když u nás někdo zakoupí stý voucher, přesáhne nějakou hodnotu v útratě nebo když má kulaté narozeniny.“

Přehrát

00:00 / 00:00

Stále více firem si uvědomuje důležitost šťastných zaměstnanců. Zavádí proto pozici happiness manažerů. natáčela o tom Barbora Kladivová

Práce Jiřího Křeliny je tak založená na malých detailech. Třeba papírových obálkách na přání.

„V tom jsem třeba dával přáníčka na Mezinárodní den žen, kdy jsem rozdával v okolí náměstí Míru a I. P. Pavlova růže a tady v té obálce bylo přáníčko, aby si ženy tento den užily.“

Pozornost dalšího českého happiness manažera v internetovém obchodě s oblečením, Milana Pavlíčka, směřuje naopak k zaměstnancům ve firmě. Začínal jako externista, teď už ale jeho dávku štěstí potřebují zaměstnanci každý den.

„Já rozhodně nedělám to, že bych byl motivační speaker - a teď si všichni zatleskáme a budeme se usmívat. To nikdy moc nefunguje. Ale aby lidé byli spokojení a dávalo jim to smysl. Sto lidí, sto různých chutí. Takže se snažíme najít kompromis. Někdo rád běhá, někdo chodí na jógu, takže tady máme běžecké pásy, máme jógu v kancelářích a teď tady budeme mít pilates,“ vysvětluje Pavlíček.

Výsledky manažera pro štěstí už pozoruje obchodní ředitel firmy na vyhledávání slev, Petr Kováčik. Specialistu zaměstnává 10 měsíců. A jednou z novinek, které zavedl, jsou třeba celofiremní porady, aby se lidé nejen potkávali, ale aby i věděli, co se děje v jiných odděleních firmy.

„Sem tam se stane, že se honíme za výsledky a zapomeneme na sebe jako na lidi. Lidé mají často nějaké starosti a trápení a happiness manažer dokáže vysledovat jakýkoliv negativní trend ve firmě ještě dřív, než někomu doslova bouchnou saze,“ vysvětluje Kováčik.

Firmě se štěstí zaměstnanců vyplatí

České firmy manažery pro štěstí zaměstnávají zatím zřídka. Podle analytika práce Tomáše Ervína Dombrovského jsou ale pro firmu přínosní. A to i přesto, že se platy specialistů v hlavním městě pohybují mezi 50 až 100 tisíci měsíčně.

„Investice do zlepšení podmínek prostředí ve firmě se jednoznačně vyplatí. Průzkumy ze severských zemí, kde je investice do štěstí v práci dlouhodobým tématem, ukazují, že firmy, které tuto oblast řeší, vykazují dlouhodobě lepší výsledky, než firmy, které na to blaho moc nedají,“ uvádí Dombrovský.

Podle posledního průzkumu společnosti Universum v 55 zemích světa měly nejšťastnější zaměstnance firmy v Belgii, Norsku a Kostarice. Česko se umístilo na devátém místě.

Barbora Kladivová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme