Nissan plánuje oživit značku Datsun. Pro levné automobily
Japonská automobilová značka Datsun se vrací. Vedení automobilky Nissan oficiálně oznámilo, že se auta značky Datsun znovu objeví jako levnější automobily, určené především pro rozvíjející se trhy. Nissan tak podle svých slov sází na přetrvávající renomé značky a zvyšující se poptávku po levnějších automobilech.
Značka Datsun zanikla v osmdesátých letech, podle redaktora serveru autoweek.cz Vladimíra Rybeckého nicméně Nissan má šanci ji ještě oživit.
„Nissan chce z Datsunu udělat značku relativně levných aut pro určité trhy. Konkrétně mluví o Indii, Indonésii, Rusku. Myslím si, že tam mohou uspět. Zajímavé je, že značka Datsun byla známá spíše v Evropě a ve Spojených státech, kde se s jejím znovupoužitím vůbec nepočítá,“ říká Rybecký.
Značka Datsun byla podle Rybeckého zaběhnutá a Nissanu trvalo dlouho, než došlo ke změně, kdy firma značku zrušila a nahradila ji jen značkou Nissan.
O znovuoživení značky Datsun mluvil na Rádiu Česko redaktor serveru autoweek.cz Vladimír Rybecký
„Ta změna se pokládá za jednu z nejméně šťastných. Nissan byl více používaný v Japonsku, Datsun se po letech velmi dobře prosadil v Evropě a ve Spojených státech. Rozhodnutí se učinilo v Japonsku,“ uvádí Rybecký.
„Značka chce nabídnout auta, která nemají takovou technickou úroveň. V zájmu snížení nákladů musí v některých ohledech slevit a přitom nechtějí poškodit pověst své vlastní značky. Je to tedy velice rozumný nápad, jak využít zaběhnuté jméno k tomu, aby se mohlo nabídnout něco, co by nebylo ideální nabízet pod značkou Nissan,“ vysvětluje Rybecký.
Jako podobný úspěšný příklad uvádí francouzský Renault a to, co udělal s rumunskou značkou Dacia.