Pepsi i Coca-Cola ohlásily růst čistého zisku shodně o 18 %
Výrobce nápojů a pochutin Pepsi hlásí za druhé čtvrtletí nárůst čistého zisku o 18 procent. Jeho tradiční rival, Coca-Cola, na počátku týdne reportovala na vlas stejný výsledek. Zatímco u Coca-Coly ale zveřejněné výsledky v některých ohledech trh příjemně překvapily a její akcie tak mírně posílily, Pepsi podle reakce trhu zklamala.
Akcie PepsiCo proto včera ztratily 3,4 procenta. Podle Michala Stupavského, portfolio manažera akciového fondu společnosti Conseq, tak trhy reagovaly na snížený odhad celoročních zisků tohoto nápojového gigantu.
„Coca-Cola ve všech směrech překonala očekávání analytiků; PepsiCo sice reportovala taky velice dobré výsledky, nicméně snížila odhad na celoroční čistý zisk, celoroční tržby. Prohlásila ve svém statementu, že výrazný růst vstupních nákladů bude muset více promítnout do finálních cen. To znamená, že tento výhled do konce roku je pro PepsiCo o něco horší než u Coca-Coly, akcie na to také tak reagovaly,“ vysvětil ve Světě o deváté.
Jednoznačně ale nejde říct, který ze dvou věčných rivalů je z pohledu investora dlouhodobě lepší. Akcie obou dvou nejznámějších výrobců coly jsou podle Michala Stupavského v posledních letech přibližně stejně výnosné.
„Samozřejmě ty společnosti mají trošku jinou strukturu, Coca-Cola je především největším producentem nealkoholických nápojů ve světě; podíl PepsiCo na tržbách z nealkoholických nápojů tvoří přibližně třetinu a celé dvě třetiny tvoří tržby z drobného občerstvení, různých snacků, tyčinek a podobně. Takže každý investor si musí vybrat, na co chce vsadit,“ poznamenal Stupavský.
Jednoduchá odpověď pak podle něj není ani otázku, která z obou společností má předpoklady na větší úspěch v budoucnu. “Analytici se na tom neshodnou.“