Přímé lety z Prahy do USA skončily, cesta s přestupem se protáhne
Česko po dlouhé době nemá žádné přímé letecké spojení s Amerikou. Dosud ho zajišťovala americká společnost Delta Airlines, na letošní zimu ale linku kvůli vysokým cenám paliva a malému zájmu cestujících zrušila. Cestující si mohou vybrat z mnoha dalších letů s přestupem, cesta se jim ale protáhne.
Delta létala mezi New Yorkem a Prahou od roku 2009. Nahradila České aerolinie, které na této trase prodělávaly i při plně obsazeném letadle.
Letecká doprava do New Yorku je specifická tím, že je na ní obrovská konkurence a mohou na ní vydělávat jen společnosti, které mají dost cestujících v byznysu, kde jsou dražší letenky.
O cestující Delty se teď přetahují další aerolinky. Místo zhruba devítihodinového přímého letu je ale čeká přestup, který cestu protáhne.
„Cestující z České republiky přiletí do Bruselu na stejný terminál, ze kterého potom pokračují dál na naše dálkové linky. Přesto je nutno počítat s hodinou a půl až dvěma a půl hodinami. Doba letu pro cestujícího vyjde přibližně na 12,5 hodiny,“ říká o letu z Prahy do New Yorku přes Brusel Jana Valešová, ředitelka pražské kanceláře Brussels Airlines.
Další možná spojení vypočítává Stanislav Zeman, ředitel pro letecký obchod na pražském letišti: „Spojení do Severní Ameriky je nejideálnější v kombinaci Českých aerolinií s aliančními partnery ze Sky Teamu, především je to Delta Airlines, KLM a Air France. Jsou také velmi dobrá spojení s British Airways v kombinaci s American Airlines.“
„A pochopitelně Lufthansa, jeden z největších hráčů na trhu, zajišťuje mezi přestupními body v Německu, Mnichovem a Frankfurtem, až 60 spojení týdně do New Yorku,“ upozorňuje Zeman.
Prestižní linka
S Lufthansou a Air France si cestující mohou vybrat linku, na které létá největší letadlo na světě, Airbus A 380. A přes Varšavu se můžou lidé vydat do Ameriky na palubě nejmodernějšího stroje současnosti, Boeingu 787 Dreamliner.
„Máme spojení do všech tří destinací v Americe. Cestující z Prahy mají spojení do Ameriky s tranzitem ve Varšavě 30 až 50 minut, je to velmi krátká doba pro čekání na letišti ve Varšavě,“ potvrzuje zástupkyně společnosti LOT v Praze Jolanta Bednárčik.
Pro aerolinky je linka do New Yorku prestižní. Nasazují na ni nejlepší letadla a do byznys třídy dávají sedadla, která se dají roztáhnout na lůžko.
„Předělávali jsme jak byznys třídu, tak ekonomickou třídu, a obě kabiny jsou nyní v souladu s nejšpičkovějšími mezinárodními standardy a poskytují pohodlí včetně elektronických a technických zařízení a velkého prostoru na kolena,“ potvrzuje Jana Valešová z Brussels Airlines.
Americká Delta chce do své sítě Prahu vrátit od letního letového řádu, tedy od dubna.