SOS se obrátilo na mobilní operátory kvůli zálohám při uzavírání smluv

Mobilní operátoři mohou měsíce i roky disponovat penězi, které vyberou jako zálohu při uzavírání smluv se svými zákazníky. Na tento fakt upozornilo Sdružení obrany spotřebitelů. Dopisem vyzvalo všechny operátory, aby se zdrželi protiprávního jednání.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Mobilní telefony Alcatel a Nokia

Mobilní telefony Alcatel a Nokia | Foto: Jan Rosenauer

Podle Sdružení obrany spotřebitelů spočívá protiprávní jednání operátorů v nepřiměřené smluvní podmínce. Proč? To vysvětlila jeho mluvčí Ivana Picková. "Budete mít smlouvu a tu postupně budete stále obnovovat, dejme tomu 20 let, tak 20 let bude mít váš mobilní operátor váš depozit nebo tu zálohu, kterou jste mu dali na začátku."

Operátor Telefónica O2 vybírá od nového klienta zálohu ve výši měsíčního paušálu po celou dobu platnosti smlouvy. Vodafone zase vybírá takzvanou volací jistinu, kterou zákazník dostane za půl roku zpět, pokud včas platí. T-Mobile ode dneška zálohu při uzavírání smluv ruší. Platí ji pouze klient, který je v registru dlužníků.

Proč se T-Mobile k tomu kroku rozhodl, vysvětlila jeho mluvčí Martina Kemrová. "My jsme k tomu kroku přistoupili právě až v okamžiku, kde jsme byli členy tohoto sdružení, takže už máme informace o těch zákaznících a dokážeme rozlišit, který zákazník s sebou nese potenciální riziko, a který má naprosto čistou minulost a naprosto skvělou platební morálku i v ostatních oblastech."

Věra Pfeifferová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme