Studio Warner Bros. zruší tisíc pracovních míst. Důvodem je snižování nákladů
Největší filmové a televizní studio Hollywoodu chystá vlnu propouštění. Warner Bros. chce zrušit zhruba tisícovku pracovních míst, tedy přibližně 12 procent celkové pracovní síly. Důvodem je snížení nákladů společnosti. Propouštět budou i další divize největší mediální firmy na světě Time Warner.
Společnost Time Warner letos čelila nabídce na převzetí od mediálního magnáta Ruperta Murdocha, který stojí v čele konkurenční společností 21st Century Fox. Jenže Time Warner nabídku odmítla.
„Akcionářům to zdůvodnil tak, že má sám velké plány, jak firma může růst. A část těchto plánů je samozřejmě také snižování nákladů. Time Warner proto přistoupil v několika svých divizích a projektech k tomu, že výrazně snižuje počty zaměstnanců a mimo jiné se to dotklo také dceřiné firmy Warner Bros.,“ říká analytik společnosti Cyrrus Tomáš Menčík.
Největší filmové a televizní studio Hollywoodu Warner Bros. chystá vlnu propouštění . Podrobnosti zjišťovala Zuzana Švejdová
Samotný kontrakt měl být v hodnotě 80 miliard dolarů, tedy v přepočtu asi 1,6 bilionu korun. Transakcí tak mělo vzniknout jedno z největších mediálních impérií na světě.
Propouštět budou i další divize
Propouštění se bude týkat i divizí financí a informačních technologií. Time Warner navíc vlastní i zpravodajský kanál CNN nebo placenou televizi HBO.
Právě HBO se chystá propustit skoro dvě stovky zaměstnanců. A mateřská společnost vysílacích stanic CNN zruší zhruba deset procent z 15 tisíc pracovních míst, které má po světě.
Time Warner navíc drží i práva na významné sportovní soutěže a ovládá i společnost CME, tedy majitele televize Nova. Na dotaz Českého rozhlasu, jestli se propouštění dotkne i České republiky, ale společnost CME zatím nereagovala.
Dnes Time Warner zveřejnila hospodářské výsledky za třetí čtvrtletí. Kvůli neúspěšnému pokusu o koupi je společnost pod tlakem a v centru pozornosti akcionářů. Ve třetím čtvrtletí zvýšila tržby o 3 procenta na 6,24 miliardy dolarů. Výsledky tak překonaly očekávání analytiků.
„Reklamní trh v Americe, co se týče televizní reklamy, není na tom zcela dobře a to, že Time Warner sám má problémy s poklesem sledovanosti v hlavním čase na jejich kanálech, je obecně známý fakt. To je zakomponované do odhadů, které teda byly poměrně nízké. Time Warner tyto nízké odhady dokázal mírně překonat,“ dodává i Tomáš Menčík.
Za vyššími tržbami stojí hlavně navýšení počtu nových předplatitelů, a to hlavně u programů HBO.