Toyota svolává kvůli závadě dva a půl milionu aut. Některá jsou i v Česku

Automobilka Toyota svolává na celém světě do servisů přes dva a půl milionu aut. O podobných akcích je často slyšet v Americe, tentokrát se to ale týká i majitelů vozů z České republiky. Přesné počty zatím dovozce Toyoty do Česka nemá.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Toyota Prius, asi nejpopulárnější hybrid současnosti

Toyota Prius, asi nejpopulárnější hybrid současnosti | Foto: Toyota

Evropská centrála společnosti sdělí přesné údaje nejpozději zítra. Majitelé vozů, které mohou mít závadu s čerpadlem u hybridního pohonu, dostanou pozvánku k návštěvě servisu.

„Závada tohoto vodního čerpadla, které chladí hybridní systém, se týká modelu Prius druhé generace,“ říká PR manažer společnosti Toyota Motor Czech Tomáš Vaněk.

Majitelé vozů, kterých se kontrola týká, dostanou pozvánku do servisu doporučeným dopisem do své schránky. Podle Tomáše Vaňka není potřeba mít obavy s autem do doby návštěvy opravny jezdit.

Přehrát

00:00 / 00:00

O svolávací akci Toyoty kvůli závadě informoval redaktor Martin Karlík

„Není tady žádné akutní nebezpečí. Dopis bude rozesílán ve velmi brzké době, do té doby nic nehrozí,“ ujišťuje Vaněk.

Jméno Toyoty bylo v uplynulých letech v souvislosti se svolávacími akcemi slyšet několikrát. Podobné akce jsou ale běžné i u jiných automobilek.

„Pokud to člověk sleduje, tak neustále se objevují nějaké svolávací akce, každý měsíc jich je několik desítek a jde spíš o to, jak velký je rozsah a jak moc velká publicita se tomu věnuje. O většině takových akcí se ani neví,“ říká motoristický publicista Vladimír Rybecký.

Velkou pozornost věnují svolávacím akcím v USA. V případě Toyoty se jedná vždy o svolávání velkého množství aut.

„U Toyoty je jeden velký problém. Oni mají velmi racionální výrobu, to znamená, že využívají různé díly, moduly a dodavatele stejně. Takže když se tam u něčeho objeví problém, týká se to obrovského množství aut, to je rozdíl oproti ostatním,“ vysvětluje Rybecký.

Jiní výrobci odebírají komponenty v menších sériích, a tak se případná chyba netýká tolika vozů najednou.

Martin Karlík, Kateřina Kozmová Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme