El Clásico vychází vstříc čínskému a americkému trhu. Barcelona přivítá Real v sobotu už po 16. hodině
V sobotu se ve Španělsku odehraje tradiční souboj španělské ligy. El Clásico, bitva Barcelony s Realem Madrid, je pravidelně jedním z nejsledovanějších utkání roku. Proto se tentokrát bude hrát netradičně brzy, už od 16.15. Naposledy se hrálo v podobném čase před téměř čtyřmi lety – v březnu 2013.
Španělská liga začíná pravidelně ze všech evropských soutěží nejpozději. El Clásico se v minulých letech hrávalo i od 22 hodin.
Teď se vedení soutěže podřídilo nikoli fanouškům, ale tržní politice, a naplánovalo výkop na odpoledne evropského času.
„Španělé tím chtěli vyjít vstříc zahraničním trhům, zejména čínskému a americkému, aby výkop zápasu vycházel na relativně příznivý vysílací čas,“ vysvětlil výkonný ředitel O2 TV Sport Marek Kindernay, který má bohaté zkušenosti se získáváním vysílacích práv.
El Clásico se v minulých letech hrávalo i od 22 hodin, ale teď se vedení soutěže podřídilo tržní politice a naplánovalo výkop na odpoledne evropského času
Proto také ví, že přesun na 16.15 může být takhle nastavený i natruc ostatním soutěžím. Španělé si totiž dobře uvědomují, jak zářivým klenotem je souboj Barcelony s Realem Madrid.
„Troufám si říct, že El Clásico přebije jak anglickou Premier League, tak i německou bundesligu či italskou Serii A, které se hrajou přibližně ve stejném čase,“ odhadl Kindernay.
Podle očekávání tak přeladí fanoušci ve všech zemích, kde vysílá přímý přenos některá z televizí majících práva na El Clásico. Tahle možnost se ale vyhne samotné kolébce fotbalu Velké Británii.
V 60. letech minulého století totiž přišel předseda klubu Burnley s myšlenkou, že vysílání fotbalu v televizi škodí klubům samotným a teď už to je 20 let, co platí nařízení, podle kterého nesmí být v Anglii vysílán fotbalový zápas v sobotu mezi 15.45 a 18.15.
Pro vedení španělské ligy ale bude nejdůležitější, že se zvládli přizpůsobit divákům na ostatních kontinentech.
„Proto to pravděpodobně udělali. Vzhledem k tomu, že cena vysílacích práv dosahuje astronomických částek, televize vycházejí vstříc divákům a tím si garantují své obchody na následující období,“ zamyslel se Kindernay.