Brzobohatý učil v rozhlasových studiích mladší kolegy, jak zacházet s mikrofonem
Herečtí kolegové i věrní diváci se v poledne rozloučili s hercem Radoslavem Brzobohatým, který zemřel minulou středu v nedožitých 80 letech. Kromě nezapomenutelných divadelních a filmových rolí ztvárnil také mnoho charizmatických osobností v rozhlasových hrách, které točil ve studiích Českého rozhlasu.
V roce 1968 natočil Radoslav Brzobohatý hru Karola Sidona Dvojí zákon, kterou režíroval Jiří Horčička. Ten ale nebyl jediným režisérem, se kterým v rozhlasových studiích pracoval. Celé půlstoletí usedal za mikrofon pod vedením Karla Weinlicha:
„Říkat, že pan Brzobohatý měl rád rádio a takové ty omšelé fráze, on měl rád práci. To byl dělný člověk, ať dělal pravítko anebo titulní roli nějaké rozhlasové inscenace. Vždycky k tomu přistupoval tak zodpovědně a precizně, což jsem u něj celý život obdivoval.“
Při práci na rozhlasových hrách si dokázal Radoslav Brzobohatý najít čas i na mladší kolegy, kteří s herectvím teprve začínali.
„Když viděl začátečníka u mikrofonu, a já jsem se na ně díval z režie skrz sklo, jak jim pomáhal obracet listy, jak je učil, jak to mají obrátit, jak je přistrkoval nebo odtahoval od mikrofonu, jak jim předával zkušenosti, to bylo něco ohromného. Nedělá to mnoho herců,“ dodává Weinlich.
Stovky lidí se za doprovodu cimbálovky rozloučily s Radoslavem Brzobohatým
Číst článek
Brzobohatý exceloval například v rozhlasové adaptaci románu Julese Verna Matyáš Sandorf nebo v roli Jeana Valjeana v Bídnicích. Ve hře Dvojí zákon, kde si zahrál roli Ježíše, se postavil vedle Rudolfa Hrušínského.
Z rozhlasových studií pospíchal často Radoslav Brzobohatý za synem, u kterého podporoval lásku k hudbě, stejně jako ji cítil on sám.