Na stanici Český rozhlas Dvojka bude mít 9. února premiéru rozhlasový mysteriózní hororový thriller Šum režiséra Jana Vejnara, jehož tématem je umělá inteligence
Rozhlasový režisér Aleš Vrzák připravil sérii klasických pohádek i vánoční příběh o vlaštovce. Jaká témata jeho tvorbou prostupují a jak se tvoří pohádka pro rozhlas?
Mohl být Oscar Wilde člověkem, který zneužíval své slávy a moci k uspokojování vlastních sexuálních potřeb? V něčem tak jeho proces může připomínat nejrůznější kauzy spojené s hnutím Me Too.
Herci Jiří Štěpnička a Viktor Preiss natáčejí v karlínském studiu Českého rozhlasu novou rozhlasovou hru s názvem Garderobiér. Vychází ze stejnojmenné, slavné divadelní předlohy Ronalda Hardwooda
Režisér hry připouští, že jim při jejím vytváření nešlo o realismus. „Čerpali jsme z pozdějších filmů Andyho Warhola, kde pracoval hlavně s camp stylizací," vysvětluje.
Třídílná rozhlasová série Petra Vodičky nazvaná Chyceni v éteru vypráví skutečný příběh zakladatelů rozhlasu a Martin Finger v ní hraje hlavní roli inženýra Svobody.
„Myslím, že herecká reakce v rozhlase je jako na jevišti, že si člověk nejenom nějak pomáhá, ale prožívá věci i tělem. Takže někdo má větší gesta, někdo je u mikrofonu úspornější,“ říká Viktor Preiss.
Co rozhlasový král, to herecká legenda. Radiožurnál připravil nový seriál o hercích, kteří před mikrofonem ztvárnili role králů. Slabost pro rádio měli Karel Höger i Vlastimil Brodský.
Český rozhlas vyhlásil soutěž Radio Drama Autor loni v květnu u příležitosti 96. výročí zahájení pravidelného rozhlasového vysílání. Účastníci nedostali žádná tematická ani žánrová omezení.
„Je to takový dobrodružství. Návrat do starých časů. Nostalgie,“ řekl jeden z účinkujících Viktor Preiss. Hru na motivy románu R. L. Stevensona pro rozhlas napsal a připravil Vít Vencl.
Z příběhu starého rybáře, který zápasí o svůj úlovek, vytvořil Hemingway dramatickou povídku o hrdinství a vnitřní síle. Téma zaujalo nejenom rozhlasové dramaturgy, ale i filmové režiséry.
Některé pasáže byly navíc snímány i takzvanou binaurální hlavou se speciálními mikrofony v uších. Výsledkem je zvukově barvitá, možná až děsivá nahrávka, kterou je nejlepší poslouchat ve sluchátkách.
Rozhlasovou hru odehrají herci spolu s hudebníky a ruchaři naživo ve studiu Českého rozhlasu na pražských Vinohradech. Signál bude zároveň ze studia vysílán obří parabolou přímo na Měsíc.
Je to už 25 let od okamžiku, kdy zanikla Česká a Slovenská federativní republika. Jenže - jak by vypadalo Československo v roce 2017, kdyby se nerozdělilo?
Rozhlasovou dramatizaci Spalovače mrtvol podtrhuje zvukový design Ladislava Železného. Při své tvorbě používal třeba litinovou vanu, plynový hořák nebo vinylovou desku.
Takhle se naposledy hry dělaly před 70 lety. Přehrajte si jedinečnou adaptaci Bruce-Partingtonových dokumentů. Vysílali jsme ji živě a nyní nabízíme k dispozici záznam.
Takhle se naposledy hry dělaly před 70 lety. Nenechte si ujít jedinečnou adaptaci Bruce-Partingtonových dokumentů. Vysíláme živě i na YouTube nebo Facebooku.
V Olomouci skončil 33. ročník Mezinárodního festivalu rozhlasové tvorby PRIX BOHEMIA RADIO. O hlavní festivalové ceny tam soutěžilo 13 reportáží od autorů z pěti zemí, osm dokumentů a pět dramat. Svého držitele má i rozhlasová Thálie. Ocenění získal herec pražského Divadla v Celetné Petr Lněnička za výkon v rozhlasové hře "451 stupňů Fahrenhaita".
„Hle, vítěz přichází" je název nové rozhlasové hry, která se v těchto dnech natáčí ve studiu 2 Českého rozhlasu. Je to příběh o vzniku Händelova oratoria Juda Makabejský, jehož autorem je Pavel Molek. Děj se odehrává v Londýně roku 1746, v době, kdy mezi sebou bojují Angličané s jakobity.
V nahrávacích studiích Českého rozhlasu se v těchto dnech dokončuje unikátní projekt k 700. výročí narození Karla IV. Televizní hvězdy se spojily s filmovým režisérem Janem Prušinovským a vyrazily se svými pořady do doby Karla IV. Sérii začne Radiožurnál vysílat na konci dubna.
Potřetí v řadě a znovu za rekordní jeden týden vznikla rozhlasová hra podle novinové zprávy. Tentokrát se věnuje fenoménu autoportrétů, takzvaných selfies. Ta jsou ve hře z morálních a bezpečnostních důvodů zrušená. Hlavní postava hry Marek Medřík však přijde na způsob, jak dávat ostatním lidem zprávu o tom, kde je a hlavně co u toho cítí.
Rozhlasová hra Davida Drábka nazvaná Vykřičené domy se objeví na divadelních prknech. Text vyhrál v roce 2008 cenu na festivalu Prix Bohemia Radio. V pražském Divadle v Dlouhé ho nastudovali studenti DAMU Adam Svozil a Kristýna Kosová.