Volkswagen oficiálně oznámil odchod z WRC. Půjdou nové vozy pro příští sezonu rovnou do muzea?
Výrobce automobilů Volkswagen oficiálně oznámil, že po letošní sezoně ukončí působení v mistrovství světa v rallye. Potvrdily se tak úterní zprávy, které tuto informaci přinášely. Německá automobilka ve světovém šampionátu WRC končí poté, co v posledních čtyřech sezonách získala všechny týmové i jezdecké tituly.
Rozhodnutím Volkswagenu tak padly naděje, že by se v příštím ročníku WRC, po ohlášených návratech Citroënu a Toyoty, mohly objevit hned čtyři tovární týmy.
Volkswagen působil v nejvyšší třídě mistrovství světa od roku 2013 a od té doby vyhrál všechny myslitelné trofeje – čtyřikrát totiž vyhrál titul mezi týmy a zásluhou Francouze Sébastiana Ogiera i čtveřici jezdeckých primátů.
Tomu je však nyní konec, takže si Ogier i jeho týmoví kolegové Fin Jari-Matti Latvala a Nor Andreas Mikkelsen budou muset na poslední chvíli hledat nové angažmá. To ovšem nebude snadné, protože většina továrních sedaček je již pro ročník 2017 obsazena.
Jasná dominance
Tým Volkswagen Motorsport si v letech 2013-2016 ve WRC počínal naprosto suverénně. Za čtyři sezony, kromě již zmíněných titulů, vybojoval i 42 triumfů v jednotlivých rallye – to vše v pouhých 51 závodech.
Největší podíl na úspěších VW měl francouzský pilot Ogier, jenž pro tým zajistil čtyři jezdecké tituly a 31 výher. O další prvenství se pak postarali Latvala (9) a Mikkelsen (2).
Půjdou nové vozy rovnou do muzeí?
Otázkou také zůstává, co se stane se závodními vozy pro sezonu 2017. Volkswagen se na nadcházející ročník již s předstihem pilně připravoval, nový speciál Volkswagen Polo R WRC pomáhal testovat i dvojnásobný mistr světa Marcus Grönholm.
K příštímu ročníku byla velká pozornost upřena hlavně proto, že budou platit nová technická pravidla – motory budou mít díky nim vyšší výkon, speciály budou lehčí a mimo jiné se zmírní i regule týkající se aerodynamiky.
Automobilka Volkswagen končí v mistrovství světa v rallye, píší v Anglii
Číst článek
Investované miliony eur ale vyjdou vniveč. Zajímavé tedy bude sledovat, jak si s tím Volkswagen poradí. Logickým řešením by bylo vozy prodat či pronajmout soukromému týmu (podobně to před několika lety vyřešil například Citroën). V případě německé značky se však nedá vyloučit ani to, že nové vozy na trať nikdy nevyjedou.
Určitý precedent lze v tomto smyslu hledat v nedávné historii. Když se totiž Volkswagen po roce 2011 loučil s působením v Rallye Dakar, tak své vozy neprodal dál, aby nikdo nemohl okopírovat jejich nákladný vývoj.