Městská hromadná doprava ve Strakonicích je dražší. A má více tras
Snaha snížit doplatek provozovateli městské hromadné dopravy ze šesti na pět milionů korun ročně vedla ve Strakonicích ke zvýšení jízdného, a to právě od dnešního dne, ale také k reorganizaci linek. Pět tras místo tří bude v součtu znamenat méně najetých kilometrů a tudíž úspory.
Místostarosta Strakonic Pavel Pavel (SNK-Slušnost a jistoty pro Strakonice) věří, že přijatá opatření jdou správnou cestou a že veřejnost zdražení jízdného v MHD - s ohledem na městský rozpočet - pochopí.
Jak řekl, od 1. února přistoupili k úpravě linek, a to ze tří na pět. Tím se ušetří zhruba 20 000 kilometrů ročně. „Dochází také ke zvýšení jízdného zhruba o korunu, čímž dojde ke snížení ztráty, kterou bude muset město kompenzovat ze svého rozpočtu,“ připomněl Pavel Pavel.
O změnách ve strakonické městské dopravě mluvil s redaktorem Václavem Malinou tamní místostarosta Pavel Pavel
Dodnes ve Strakonicích jezdili důchodci starší 70 let zdarma. Od 1. února senioři nad 65 let zaplatí buď polovinu obyčejného jízdného, nebo si mohou za dvě stovky zakoupit zvýhodněnou celoroční jízdenku.
Dochází také k taktování jednotlivých autobusů s návazností na vlaky. „To znamená, že v určitou hodinu a nějakou minutu pojede autobus,“ vysvětluje místostarosta.
Opatření podle Pavla Pavla přinese městu úsporu zhruba milion korun a zkvalitnění služeb cestujícím.
Kritiky zdražení prý možná uklidní, že město a provozovatel MHD pořídí malý autobus a od července bude díky němu možné opět cestovat na Velké náměstí.
Poslední autobus tam pasažéry přivezl v březnu 2010 před zahájením rekonstrukce náměstí.