Hlavními příčinami nehod jsou nevěnování se řízení a nesprávné otáčení a couvání. U nejtragičtějších nehod je to nepřiměřená rychlost nebo přejetí do protisměru.
Ve výzkumu Institutu 2050, který tento týden exkluzivně zveřejňujeme, nejméně dvacetina lidí říká, že jim nový systém emisních povolenek může způsobit zásadní problémy v dopravě.
Některé oblasti zkoušejí pro nejmenší a nejodlehlejší obce vymyslet alternativu. Někde mají obecní taxi, jinde sdílené obecní automobily, které si občané mohou výhodně půjčovat.
Tramvajová trať na Václavském náměstí má být hotová zhruba za dva roky. Pokud všechno půjde podle plánu, první cestující by se tak po ní měli svézt v roce 2027.
„Skoro pořád“ má problém dopravit se za základními potřebami každý dvacátý Čech, tedy pět procent populace. Dalších šest procent uvádí, že tyto potíže zažívá často a patnáct procent občas.
V Pardubicích se o víkendu koná Aviatická pouť, o které se říká, že je to nejkrásnější letecká show. Své umění tam předvede i Jan Ratz, pilot letounu JAS-39 Gripen, který byl Hostem Radiožurnálu.
„Lidi postupně pochopili, že nejde o omezování, ale o příležitost na lepší život. Město je věčně ucpané, takže ta svoboda jezdit autem není tak docela svoboda,“ popisuje architektka.
Příčinou zřícení dvou mostů na západě Ruska se sedmi oběťmi byly podle tamního vyšetřovatele výbuchy. Případy se vyšetřují jako terorismus a Kreml z nich viní Ukrajinu.
Spory o pražský železniční most pod Vyšehradem pokračují. Do debaty vstoupila organizace UNESCO. Doporučila památku opravit. Hosty pro a proti jsou Richard Biegel a Petr Hlaváček.
Vzorky ze stavby u elektrárny Trutnov Poříčí odebrali inspektoři v pátek 23. května. Zjistili, že hodnoty radioaktivity jsou mírně zvýšené jen u některých z nich.
Hlavní město se zacyklilo při rozvoji dopravní obslužnosti. Neustálé hádky ve vedení města, zda podpořit automobilovou, cyklo či veřejnou dopravu, vede k tomu, že skutečně dobře nefunguje ani jedno.
Výdaje Středočeského kraje na dopravu dosáhnou v příštím roce 5,2 miliardy korun. Tržby podle radního pro dopravu Petra Boreckého (STAN) pokrývají stále menší část nákladů.
Řidiče čeká omezení na D1. Nejstarší dálniční most Šmejkalka prochází další etapou opravy. „Určitě se budou tvořit kolony, je to ale dočasné opatření pouze na jeden den,“ ujišťuje šéf ŘSD Radek Mátl.
‚Aerotaxi‘ startuje podobně podobně jako vrtulníky - kolmo vzhůru - takže na vzlet potřebují jen málo prostoru. Pořadatelé počítají s využitím 50 strojů.
„Vyhrožoval členům komise, že v případě, kdy na jednání komise bude rozhodnuto o vyloučení jednoho z účastníků, skončí členové komise na 12 let v teplákách a v chládku," popsal dopravní podnik.
O budoucnosti elektrických aut v debatě převažoval názor, že trh se zvládne regulovat sám. Ministr dopravy Martin Kupka (SPOLU) by unijní de facto zákaz zrušil.
O tom, že Česko vysokorychlostní tratě potřebuje, jsou přesvědčení skoro všichni diskutující. Jen Jiří Vlk (Motoristé sobě) by nejdřív investoval do dokončení dálniční sítě.
Politici také v první části debaty diskutovali o tom, jak vzít peníze na opravy silnic druhé a třetí třídy. Ty by podle Čechů měly být hlavní dopravní prioritou, předběhly rozšiřování dálnic.
Podle exkluzivního průzkumu k projektu Česko 2025 chtějí Češi hlavně levnější hromadnou dopravu a opravy okresních silnic. Konec zákazu spalovacích motorů si přejí spíše starší lidé.
„Velký problém je, že v centru bydlí až směšně málo lidí,“ tvrdí pro Český rozhlas Plus popularizátor architektury Adam Gebrian. Co říkají spory mezi řidiči, cyklisty a chodci o stavu českých měst?
„Do dlouhodobých rozvojových projektů, které myslí na desítky let dopředu, se současné koalici moc nechce,“ říká předseda pražské městské strany Praha sobě Adam Scheinherr.
Německo letos oslaví 190 let od otevření první vlakové trati, a to mezi Fürthem a Norimberkem. V tomhle bavorském městě je i jedno z nejstarších železničních muzeí na světě.
Policisté počítají s hustším provozem na silnicích během velikonočních svátků. „Nejčastějším problémem řidičů je, že se nevěnují řízení,“ uvedl pro Radiožurnál dopravní policista Jan Straka.
Od 10. dubna bude most opět otevřený. Neprůjezdný byl po kontrole v loňském listopadu, kdy saské úřady prověřovaly stavy mostů po zřícení Carolabrücke v Drážďanech.