Na bourání pod silnicí naváže na jaře příštího roku stavba tramvajových kolejí, které napojí nynější trať na tu nově budovanou v horní části Václavského náměstí.
„Pár let zpátky tady byla smrtelná nehoda cyklisty na elektrokole, který se snažil překonat tu komunikaci,“ popisuje situaci starostka Ostravice Pavlína Stankayová (KDU-ČSL).
Stát v březnu uvolnil krajům prostřednictvím Státního fondu dopravní infrastruktury (SFDI) dvě miliardy korun. Částka je proti loňským čtyřem miliardám korun poloviční a podle krajů nedostatečná.
„V současné době množství zhlaví a hran už nezvládne víc vlaků. Jiné řešení, než jít třeba pod zem, to prostě nemá,“ říká ředitel Správy železnic Jiří Svoboda.
Silnice byla ve směru k Barrandovskému mostu zavřená od úterních 20.00 do středečních 4.30 kvůli odklízení kamionu, který shořel po nárazu do svodidel u křížení s Průmyslovou ulicí.
„Kamion je v takovém stavu, že je potřeba ho kompletně naložit a odvézt,“ řekla mluvčí. Bude podle ní také potřeba komunikaci po požáru vyčistit a uklidit, poškozená jsou svodidla.
Podle mluvčího letiště by se komplikace letos opakovat neměly: „Připravujeme se na letní sezonu velice intenzivně. Data Eurocontrolu říkají, že letový provoz meziročně stoupá o pět procent.“
Hlavními příčinami nehod jsou nevěnování se řízení a nesprávné otáčení a couvání. U nejtragičtějších nehod je to nepřiměřená rychlost nebo přejetí do protisměru.
Ve výzkumu Institutu 2050, který tento týden exkluzivně zveřejňujeme, nejméně dvacetina lidí říká, že jim nový systém emisních povolenek může způsobit zásadní problémy v dopravě.
Některé oblasti zkoušejí pro nejmenší a nejodlehlejší obce vymyslet alternativu. Někde mají obecní taxi, jinde sdílené obecní automobily, které si občané mohou výhodně půjčovat.
Tramvajová trať na Václavském náměstí má být hotová zhruba za dva roky. Pokud všechno půjde podle plánu, první cestující by se tak po ní měli svézt v roce 2027.
„Skoro pořád“ má problém dopravit se za základními potřebami každý dvacátý Čech, tedy pět procent populace. Dalších šest procent uvádí, že tyto potíže zažívá často a patnáct procent občas.
V Pardubicích se o víkendu koná Aviatická pouť, o které se říká, že je to nejkrásnější letecká show. Své umění tam předvede i Jan Ratz, pilot letounu JAS-39 Gripen, který byl Hostem Radiožurnálu.
„Lidi postupně pochopili, že nejde o omezování, ale o příležitost na lepší život. Město je věčně ucpané, takže ta svoboda jezdit autem není tak docela svoboda,“ popisuje architektka.
Příčinou zřícení dvou mostů na západě Ruska se sedmi oběťmi byly podle tamního vyšetřovatele výbuchy. Případy se vyšetřují jako terorismus a Kreml z nich viní Ukrajinu.
Spory o pražský železniční most pod Vyšehradem pokračují. Do debaty vstoupila organizace UNESCO. Doporučila památku opravit. Hosty pro a proti jsou Richard Biegel a Petr Hlaváček.
Vzorky ze stavby u elektrárny Trutnov Poříčí odebrali inspektoři v pátek 23. května. Zjistili, že hodnoty radioaktivity jsou mírně zvýšené jen u některých z nich.
Hlavní město se zacyklilo při rozvoji dopravní obslužnosti. Neustálé hádky ve vedení města, zda podpořit automobilovou, cyklo či veřejnou dopravu, vede k tomu, že skutečně dobře nefunguje ani jedno.
Výdaje Středočeského kraje na dopravu dosáhnou v příštím roce 5,2 miliardy korun. Tržby podle radního pro dopravu Petra Boreckého (STAN) pokrývají stále menší část nákladů.
Řidiče čeká omezení na D1. Nejstarší dálniční most Šmejkalka prochází další etapou opravy. „Určitě se budou tvořit kolony, je to ale dočasné opatření pouze na jeden den,“ ujišťuje šéf ŘSD Radek Mátl.
‚Aerotaxi‘ startuje podobně podobně jako vrtulníky - kolmo vzhůru - takže na vzlet potřebují jen málo prostoru. Pořadatelé počítají s využitím 50 strojů.
„Vyhrožoval členům komise, že v případě, kdy na jednání komise bude rozhodnuto o vyloučení jednoho z účastníků, skončí členové komise na 12 let v teplákách a v chládku," popsal dopravní podnik.
O budoucnosti elektrických aut v debatě převažoval názor, že trh se zvládne regulovat sám. Ministr dopravy Martin Kupka (SPOLU) by unijní de facto zákaz zrušil.
O tom, že Česko vysokorychlostní tratě potřebuje, jsou přesvědčení skoro všichni diskutující. Jen Jiří Vlk (Motoristé sobě) by nejdřív investoval do dokončení dálniční sítě.