Na Poděbradské ulici v Praze zase jezdí tramvaje. Oprava tramvajové trati trvala přes dva měsíce
Tramvaje mezi Harfou a Starým Hloubětínem od rána vozí cestující po nové trati. Po celkové rekonstrukci úsek Dopravní podnik znovu zprůjezdnil. Oprava trvala zhruba dva měsíce. Hlavním cílem bylo snížit hluk na frekventované dopravní tepně.
„Tramvajová trať na Poděbradské byla už zastaralá. Pro občany to znamenalo, že doba jízdy byla delší, protože tramvaje musely jet pomaleji,“ říká místostarosta Prahy 9 Marek Doležal z TOP 09.
"Z hlediska prašnosti a hlučnosti tramvajová trať už nevyhovovala. Přínosy jsou úplně jasné, snížení hlučnosti, snížení prašnosti a zrychlení průjezdu,“ dodává Doležal.
Oprava tramvajové trati trvala dva a půl měsíce. Její součástí byla vedle výměny starých svršků i výstavba zastávky Kabešova. „Praha 9 se v lokalitě Nové Harfy výrazně rozrostla. V tuto chvíli občané, kteří tu bydlí, a není jich zrovna málo, mají na tramvaj blíž.“ Dodává místostarosta.
Zastávka Kabešova ale možná zkomplikuje cestování řidičům. V jejím okolí totiž Praha zúžila vozovku na jeden jízdní pruh.
Ředitel Dopravního podniku Jaroslav Ďuriš si myslí, že nová trať sníží hluk tramvají až o třetinu. Zároveň věří, že nová opatření zvýší bezpečnost chodců: „Když se podíváte na podloží, které je štěrkové, má smysl v tom, že odrazuje chodce přecházet mimo přechody.“
Rekonstrukce trati mezi Nádražím Libeň a Starým Hloubětínem stála podle Ďuriše několik desítek miliónů korun: „Vyšla na necelých sto milionů korun s tím, že 77 milionů korun je v rámci fondu Evropské unie operativního programu konkurenceschopnost.“