Výstavba nové tramvajové trati mezi Malovankou a Strahovem získala povolení. Stavba trati, která povede přes Koleje Strahov, by měla začít na jaře roku 2026. Trať by mohla být dostavěna v roce 2027.
„Bavíme se o úseku Smetanova nábřeží plus části Křižovnické ulice a o malých náměstích. Na Malé straně to je ulice Karmelitská plus uličky a náměstíčka, kam se dostanete přes ni,“ jmenuje.
3:37
Hongkong||David Jakš, aka|Společnost|Od zpravodaje z místa
Tyhle robustní tramvaje jsou v podstatě londýnským double deckerem na kolejích. Západní a východní břeh ostrova Hongkong spojují už od roku 1904 a nejdelší linka měří celých 13 kilometrů.
Dopravní podnik také plánuje, že dokončí budované trati z Divoké Šárky na sídliště Dědina a z Modřan do Libuše a postaví i zprovozní koleje z Holyně do Slivence.
V opravovaném úseku jsou čtyři zastávky, a to Italská, Vinohradská tržnice, Jiřího z Poděbrad a Radhošťská. Definitivní podobu při opravě získá zastávka Italská ve směru do centra.
Vybraný projektant navrhne například nejvhodnější trasu, kudy mají koleje vést. „Připraví také dokumentaci nutnou pro územní rozhodnutí,“ řekl ředitel dopravního podniku Petr Witowski.
Meziměstskou tramvají se nemůže pochlubit každá země, a tak na tu svou v Lodži byli Poláci pyšní. Sloužila dlouhých 96 let a se svými 30 kilometry patřila k vůbec nejdelším v Evropě.
Z Dejvic do Suchdola míří v pracovních dnech zhruba deset tisíc studentů na zemědělskou univerzitu. K tomu je třeba připočíst další stovky místních cestujících. Autobusy jsou tak hlavně v ranní a odpolední špičce nacpané k prasknutí a kvůli kolonám mají často zpoždění. Problém by pomohlo vyřešit zavedení tramvajové tratě, které ale vzhledem k poloze Suchdola není jednoduché.
Tramvaje mezi Harfou a Starým Hloubětínem od rána vozí cestující po nové trati. Po celkové rekonstrukci úsek Dopravní podnik znovu zprůjezdnil. Oprava trvala zhruba dva měsíce. Hlavním cílem bylo snížit hluk na frekventované dopravní tepně.
V neděli 1. září začal pražský dopravní podnik opravovat tramvajovou trať v Poděbradské ulici. Řidičům i lidem, kteří jezdí do práce městskou hromadnou dopravou, to přináší nemalé problémy. Vozovka je totiž zúžena do jednoho pruhu, tramvaje nejezdí a autobusy mají zastávky přímo v silnici. Ráno se v ulici tvoří dlouhá kolona aut.
Ode dneška až do začátku září je v Olomouci uzavřen pro automobily průjezd kolem Tržnice v obou směrech. Začala totiž výstavba nové tramvajové trati na Nové Sady. Řidiči tak musí počítat s několika uzavírkami a musí využít objížďky.
V Praze se otevírá zrekonstruovaná a prodloužená tramvajová trať v Podbabě. Úsek vedoucí třídou Jugoslávských partyzánů prošel kompletní rekonstrukcí, dráha je zatravněná a zakončená o 400 metrů dál novou smyčkou. Na nové konečné ale zatím chybí návaznost na železnici, kvůli které se tramvaj prodlužovala.
V Liberci se tento víkend otevře nově zrekonstruovaná tramvajová trať směrem do Vratislavic. Na tuto modernizaci by měla v budoucnu navázat úplně nová trať na největší liberecké sídliště Rochlice.