Naše informace o novém šéfovi DPP byly zkreslené, uznali odboráři
Spory mezi odbory a vedením Prahy o nového ředitele Dopravního podniku jsou zřejmě zažehnány. Odboráři ještě dopoledne kritizovali primátora Bohuslava Svobodu (ODS) za údajně netransparentní výběr nového šéfa městského dopravce. Po schůzce s primátorem ale uznali, že jejich výhrady byly přehnané, a všechna nedorozumění si prý už vysvětlili.
Zástupcům zaměstnanců Dopravního podniku se nelíbilo, že původní výběrové řízení magistrát naráz zastavil a že městská rada vybrala vhodného kandidáta přímo - v pátek se jím stal Vladimír Lich.
Ještě dopoledne zněla z úst odborářských předáků poměrně ostrá slova o netransparentnosti. Poukazovali i na předešlé kontakty a aktivity Vladimíra Licha. Všechny tyto informace prý získali z veřejně dostupných zdrojů a z elektronických médií.
Na schůzku s primátorem Bohuslavem Svobodou odcházeli s tím, že chtějí slyšet, proč ve výběru šéfa Dopravního podniku nastal tak rychlý obrat. Po bouřce, k níž se ještě dopoledne schylovalo, však nebylo po schůzce s primátorem ani památky.
„Malá komunikace způsobila to, že některé věci jsme si vysvětlovali jinak, než pan primátor myslel. Z toho důvodu zásadní věci na schůzce byly vysvětleny a my je v tuto chvíli akceptujeme,“ potvrdil po jednání jeden z odborářských předáků Jiří Obitko.
„Řekli jsme si, jakou my máme představu, že se snažíme zabránit tomu, aby se některé problémové věci dále prohlubovaly, ať jsou to smlouvy, které byly, nebo by mohly být uzavřené. A že krizový manažer má jasné zadání - vyjasnění smluvních vztahů a zlepšení ekonomiky podniku,“ doplnil primátor Bohuslav Svoboda.
Odborářům také vysvětlil, jak vedení města dospělo při výběru nového ředitele Dopravního podniku právě ke jménu Vladimíra Licha. Radě města prý bylo doporučeno několik vhodných kandidátů a radní pak vybírali podle kvalifikace a odbornosti.
Vyjasnění smluv, lepší hospodaření
Podle primátora Svobody je Vladimír Lich tím nejvhodnějším kandidátem na post šéfa DPP a jeho úkolem bude především stabilizovat hospodaření, zrevidovat staré smlouvy a nastavit nová pravidla pro zadávání zakázek.
Lich by měl do Dopravního podniku vstoupit jako krizový manažer, jehož smlouva nebude nijak limitovaná. Vedení města ovšem počítá s tím, že podnik povede jen po nějakou dobu a později bude vybrán nový generální ředitel.