Ostrava chce omezit provoz příměstských autobusů. Nemá peníze na jejich financování

Ostrava chce omezit dotace příměstským autobusům. Škrty se mají od nového roku dotknout pěti linek na Hlučínsko a do Bohumína, především víkendových spojů. Krajské město tak chce uspořit skoro půl milionu korun.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Autobusová doprava (ilustr. foto)

Autobusová doprava (ilustr. foto) | Foto: František Tichý

Dopisem teď Ostrava vyzvala sedm obcí, kam linky zajíždějí, aby se více podílely na financování dopravy, pokud ji chtějí zachovat v současném rozsahu. Malým obcím by to ale mohlo pořádně nabourat hospodaření.

„Autobusem jezdím každý den. Kdyby to zrušili, byla by to hrůza, protože bych se nedostala do práce,“ bojí se paní Anna, která dojíždí do Ostravy.

Jenže Ostrava už přispívat na příměstské autobusy nechce tolik jako dosud. Kvůli krizi kasa není tak plná, o další peníze navíc město přišlo po novém přerozdělení daní a musí více šetřit.

Přehrát

00:00 / 00:00

O omezování provozu Ostravských autobusů se zajímala Iva Havlíčková

„Situace, kdy město bylo ochotno toto financování realizovat, je už dávno pryč,“ říká náměstek ostravského primátora Tomáš Sucharda z ČSSD.

„V tuto chvíli je na obcích, aby se rozhodly, zda chtějí ponechat rozsah dopravní obslužnosti. V tom případě by musely část uhradit z obecních rozpočtů,“ dodává.

Malé obce ale říkají, že šetří, kde se dá. Například starosta Darkovic Daniel Kocián z ODS teď bude situaci probírat s ostatními zástupci obce.

„Nedovedu si představit, že bychom platili výrazně víc. Jsme povinni dělat kanalizaci, zajistit školství, teď musíme stavět základní školu. Máme svoje problémy,“ uvádí Kocián.

Pokud ale obce na dopravu nepřispějí, hrozí, že linky zaniknou nebo bude jejich počet snížen na minimum. Podle primátora Ostravy Petra Kajnara z ČSSD se ale město podílí na zajištění dopravy dostatečně.

„Jenom dopravní podnik přepravuje asi 30 procent obyvatel, kteří bydlí mimo území Ostravy. Řekl bych, že svoji roli financování obyvatel Ostravy a kraje plníme víc než dostatečně,“ myslí si Kajnar.

Škrtání u těchto příměstských autobusových linek je navíc jen začátek, další přijdou na řadu po dokončení terminálu u hlavního nádraží a Hranečníku ve Slezské Ostravě.

Iva Havlíčková, Iva Menšíková Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme