Řadě lidí se nelíbí současná podoba tramvajové zastávky v pražské Francouzské ulici

Někteří cestující si stěžují na tramvajovou zastávku Krymská ve Francouzské ulici na Praze 10, nelíbí se jim totiž její nová podoba. Řidiči jsou zase nespokojení, protože musí vjíždět na koleje a čekat za stojící tramvají. Městská část stanici upraví na bezbariérovou až na jaře. Na koleje pak budou muset i řidiči v opačném směru.

Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Tramvaj (ilustrační foto)

Tramvaj (ilustrační foto) | Foto: Prokop Havel | Zdroj: Český rozhlas

Zastávka Krymská. Tramvaje v těchto místech vždy stavěly jen ve směru z centra. Od podzimu mohou lidé nastupovat i na cestě do města. O novou zastávku stáli sami místní.

Vzniknout měla v rámci kompletní půlroční rekonstrukce Francouzské ulice. Kvůli špatné koordinaci investorů je ale zatím jen v provizorní podobě, složená ze starých betonových kolejových bloků. Lidem se nelíbí, že je nevzhledná a špatně přístupná.

Přehrát

00:00 / 00:00

O zastávku Krymská se zajímal redaktor František Kramarz

Malý nájezd v čele zastávky v podstatě neumožňuje, aby se na ni dostali vozíčkáři. Mezi nástupištěm a chodníkem je navíc asi 30 centimetrů hluboká proluka.

Městská část kritiku vnímá. Podle místostarostky Prahy 10 pro územní rozvoj Ivany Cabrnochové ze Strany zelených za současný stav nemůže radnice, ale vodohospodáři. „Pražská vodohospodářská společnost nás požádala z důvodu nedobrého stavu kanalizace a vodovodních přípojek, abychom přesunuli realizaci na jaro příštího roku,“ vysvětluje.

Mluvčí PVS Ladislav Šticha ale odmítá, že by za špatnou organizací stála právě tato společnost: „Takhle to na první pohled vypadá, že zřejmě městská část nemela dostatek informací. Oprava vodovodního řadu proběhne takzvaně bezvýkopově, to znamená, že už nedojde k narušení povrchových prací, které tam byly vykonány.“

Nespokojení řidiči

Novou podobu dostane zastávka Krymská během května, a to rovnou v obou směrech. Její vzhled bude součástí nového konceptu chodníků. Za nové stanice zaplatí Praha 10 asi pět milionů korun. „Jsou plánované zastávky formou mysu, aby byly maximálně přívětivé pro obyvatele, aby se cítili bezpečně. A aby byly bezbariérové,“ přibližuje Cabrnochová.

Auta budou muset najíždět na koleje a čekat ve stanici za tramvají. Podle městské části jde hlavně o bezpečnost a takzvané přirozené zklidnění Francouzské. Praha 10 totiž nechce, aby si tam šoféři zkracovali cestu z města i do města. Řidičům se ale úpravy nelíbí, a to už teď, kdy musí na tramvajový pás jen v jednom směru.

Na rekonstrukci Francouzské ulice se podílel Dopravní podnik, Technická správa komunikací a Pražská vodohospodářská společnost. Během šesti měsíců dohromady investovali desítky milionů korun. Dělníci se tam ale budou muset stejně vrátit, a to už na jaře. Dá se tak počítat s dalším omezením provozu.


Zvětšit mapu

František Kramarz Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme