Železniční přejezdy u Ostravice budou bezpečnější. Jejich oprava skončí na jaře
Strojvůdci, kteří vozí cestující na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a obcí Ostravice, už brzy nebudou muset každý kousek přibržďovat. Všech tamních 15 přejezdů bude bezpečnějších, dostanou výstražná světla nebo závory.
Každých pár desítek metrů přibržďování. Tak vypadá jízda strojvůdců, kteří vozí cestující na trati mezi Frýdlantem nad Ostravicí a obcí Ostravice. Na šesti kilometrech tam je totiž 15 přejezdů. Jen jeden z nich má výstražná světla a riziko nehody tam je proto velké.
Všechny přejezdy teď proto obsadili dělníci, kteří je postupně zabezpečí světly nebo závorami. Vlaky tak budou moct jezdit plynuleji a rychleji a hlavně chodci, cyklisté i motoristé budou ve větším bezpečí.
„Rozhlížet se, rozhlížet se,“ radí paní Ivana. Její manžel před několika lety přejel s vozem před vlakem jen velmi těsně a od té doby si dává velký pozor.
Místní přejezdy křižují prakticky neustále
Lidé v obci mají k železnici blízko, spousta domků a chat leží za kolejemi, a tak lidé na kolech, pěšky nebo auty křižují trať každou chvíli.
„Tady se potkává větev severní dráhy císaře Ferdinanda a privilegovaná ostravsko-frýdecká dráha a návazně na to se v roce 1908 stavěl tento úsek,“ vysvětluje Václav John ze Správy železniční dopravní cesty.
Jak také poznamenává, historicky přejezdy patří právě do té doby a řadu let se nemodernizovaly.
Dělníci je proto nyní opravují, podbíjejí kolejnice do správné výšky. Jak říkají, řidiči i chodci mají být opatrní a současně tolerantní.
Přejezdy mají být bezpečnější příští rok na jaře.
Zvětšit mapu