‚Přepnu na závodní režim a to se začneš bát.‘ Podívejte se na jízdu po trase Barum Czech Rally Zlín
Na Zlínsko se sjeli závodníci z nejrůznějších zemí světa a začali testovat své vozy před startem Barum Czech Rally 2019. U jedné takové zkoušky byl i sportovní redaktor Radiožurnálu Jakub Malovaný, který si na vlastní kůži vyzkoušel, jaké to je sedět na místě spolujezdce. Jeho řidičem byl Adam Lahola.
„Teď to máme studený. To auto musíme ohřát. Musíme ohřát brzdy a pneumatiky na provozní teplotu,“ vysvětloval reportérovi Radiožurnálu na začátku jízdy řidič Adam Lahola. „Jenom seď, dobře se přitáhni a nelekej se.“
Poslechněte si reportáž Jakuba Malovaného z projížďky v rallyovém speciálu na trase Barum Czech Rally Zlín
Během prvního úseku si oba povídali, auto jelo rychlostí 80 kilometrů v hodině a Lahola zahříval pneumatiky. „Potom přepnu na závodní režim a to se začneš bát.“ Úsměv z tváře ale reportérovi zmizel, když vjeli do uzavřené části. Zde jsou už jen závodní auta.
Lahola řídil Peugeot 208 R2, ve kterém absolvoval teprve dva závody. O víkendu ho čeká třetí start v tomto voze. A jak sám říká, bude to start velmi náročný: „Barumka je strašně náročná, jak délkou, časově, stylem, délkou nebo profilem trati a tak dále. Barumka je opravdu závodem všech závodů.“
Na startu ostrý test začíná. Auto bylo zahřáté a Adam přepnul do závodního režimu. Následoval prudký sešup dolů. Jedna zatáčka, druhá zatáčka, třetí zatáčka. „Teď bude trochu bordel, tak se nelekni,“ varoval řidič před hlukem.
Na řadu přišlo rychlé stoupání, ve kterém držel řidič plyn na podlaze. Okamžitě byli na kopci a trať končí.