Macík dojel na letošním Dakaru pátý, v budoucnu však chce překonat otce, který byl čtvrtý
Pro Martina Macíka je Rallye Dakar velkou výzvou. Jako pilot kamionu dokončil letošní soutěž pátý. V budoucnu by si ale rád umístění vylepšil. Už jen proto, že velký vzor má v tatínkovi. A ten dokázal projet cílem jako čtvrtý.
Závodník sedlčanského Big Shock Racing teamu se v roce 2015 stal historicky nejmladším pilotem kamionu na Rallye Dakar. To mu bylo 24 let. Velký vzor měl v tatínkovi. Letos Martin Macík dokončil Dakar jako pátý. K tomu, aby byl nejrychlejší v cíli, mu ještě něco chybí. Vnímá to jako výzvu.
„Byl jsem pátý, teď potřebuju ještě o čtyři místa dopředu. Budu se snažit zlepšit. Minimálně tak, abych byl lepší než otec, ten byl čtvrtý, takže já musím být v top trojce,“ usmívá se Macík.
Macík zůstává nejmladším pilotem kamionu na Dakaru, kabinou budou znít Queen i Rocky
Číst článek
Prosadit se na dakarské soutěži mezi absolutní špičku není jen o jezdeckém umu a fungující technice. Jezdec musí být po všech stránkách stoprocentně připravený. A potřebuje i pověstné štěstí.
„Štěstí přeje připraveným. Snažím se zlepšit fyzicky, každým rokem mám víc zkušeností. Já mám šest let zkušeností, všichni kolegové v top deset mají minimálně deset let zkušeností,“ vyjmenovává Macík.
Samotná příprava nezačíná a nekončí v kokpitu kamionu.
„Teď jsem začal s fyzioterapeutem cvičit balanční cvičení, posiluju svaly, o kterých jsem nevěděl, že je vůbec mám. Doufám, že tyhle nuance mě posunou dál,“ věří Macík.
Třeba už na Dakaru v roce 2019. Možná už v letadle při zpáteční cestě z letošního ročníku o něm začal přemýšlet.
„Tam jsem přemýšlel o svíčkové a o tom, co mě všechno čeká, protože od té doby jsem se nezastavil. Ani jsem to nezapil, nedostal se do fitka, nic,“ říká Martin Macík.