Jak probíhá výběr spolupracovníků, kteří se podílí na konečném úspěchu na Dakaru? Jak začínal Macík mladší pracovat s fanoušky na živo, ale i na sociálních sítích?
Po třiadvaceti letech ovládl český pilot na Rallye Dakar celkové hodnocení kategorie kamionů. Historicky druhým šampionem v prestižním motoristickém závodě se po Karlu Lopraisovi stal Martin Macík.
Druhé místo na 46. ročníku legendární soutěže obsadil synovec šestinásobného vítěze Aleš Loprais. Oba čeští jezdci si vytvořili osobní maxima, Macík byl nejlépe druhý loni a Loprais třetí v roce 2007.
Jezdec týmu MM Technology, Martin Macík, se v pátek může stát prvním českým vítězem slavné soutěže v kategorii kamionů od roku 2001, kdy šestý triumf vybojoval Karel Loprais.
Martin Prokop přes technické problémy zajel dvanáctý čas mezi automobilovými jezdci. Martin Michek mezi motocyklisty skončil desátý a opět uzavírá první desítku průběžného pořadí.
Mezi automobily pokračoval v dobrých výkonech Martin Prokop, který byl jen o osm minut pomalejší než vítězný Sébastien Loeb z Francie a měl by se opět posunout v celkovém hodnocení.
Aleš Loprais se dostal do čela průběžného pořadí v kategorii kamionů. Novým lídrem mezi automobily je Jazíd Rádžhí ze Saúdské Arábie, mezi motocyklisty vedení stále drží Ross Branch z Botswany.
Na tři tisíce kafí a antibiotik pro malou vesnici spotřebuje za dvoutýdenní Rallye Dakar tým pilota Martina Macíka. Ten nejčastěji dostává otázku, jak to závodníci mají s toaletou.
Prvních 200 kilometrů se jede v kuse, následují čtyři 50kilometrové úseky oddělené takzvanými bivaky. V momentě, kdy odbije 16.00, musí posádka dojet na nejbližší stanoviště, kde přečká noc.
Martin Macík obsadil celkově druhé místo v Rallye Dakar v kategorii kamionů, vytvořil si nové osobní maximum a při jedenáctém startu na slavné soutěži se poprvé prosadil na stupně vítězů.
Martin Prokop si opatrným tempem dojel pro nejlepší etapový výsledek v letošním ročníku Rallye Dakar mezi automobily. Martin Macík si zas s kamionem užíval výjezdy do vysokých dun ve velké rychlosti.
Pilot kamionu Martin Macík vybojoval v poslední etapě Rallye Dakar druhé místo a připsal si v letošním ročníku druhé pódiové umístění. V celkovém hodnocení si nakonec polepšil na konečné sedmé místo.
„Byla to naše etapa. Když si vzpomeneme na minulý rok, devátá etapa byla naše první vyhraná etapa na Dakaru 2021. A teď opět devátá etapa a třetí místo,“ vyprávěl Martin Macík pro Radiožurnál Sport.
Úterní etapu se startem i cílem ve Vadí ad-Davásiru, jejíž součástí byla 287 km dlouhá rychlostní zkouška, ovládl José Ignacio Cornejo Florimo z Chile. Michek za ním zaostal o 8:09 minuty.
Během typického dne na Rallye Dakar ujedou třeba i 800 kilometrů. Během volného dne ale závodníci navzdory absenci měřených kilometrů moc času na odpočinek mít nebudou.