Souboje i za hranicemi fair play. O titul ve formuli 1 se nebojovalo vždy jen čestně

Pokud se ve formuli 1 rozhodovalo o zisku titulu mezi dvěma jezdci až v posledním závodě sezony, fanoušci se nikdy nenudili. Několikrát totiž došlo ke kontroverzním situacím, které balancovaly na hraně fair play. Jeden takový manévr se stal přesně před třiadvaceti lety a provedl ho Michael Schumacher

Praha Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Velká cena Rakouska formule 1

Velká cena Rakouska formule 1 | Zdroj: Reuters

Tehdy v roce 1994 bojovali o titul Michael Schumacher a Damon Hill. Před posledním závodem, což byla VC Austrálie, je dělil pouhý bod. Hill se pokusil Schumachera předjet a ten do něj, ať už vědomě nebo nevědomě narazil. Ani jeden pilot závod nedojel a Němec získal svůj první titul mistra světa.

Nebyl to však první podobný manévr, která německý jezdec kdy převedl. Podobná situace se stala v roce 1997. Schumacher bojoval s Jaquesem Villeneuvem, opět se srazili, ale Kanaďan závod dokončil.

Oslavil titul a Schumi, jak se mu přezdívalo, byl diskvalifikován. To bylo před dvaceti lety. Teď je bývalý jezdec Ferrari už skoro 4 roky v kómatu, poté co spadl na lyžích a narazil hlavou do kamene. Německý magazín Bunte přišel o víkendu se zprávou, že Schumacher má nějakým způsobem komunikovat se svými blízkými.

Velmi tvrdě do sebe šli na přelomu 80. a 90. let i Ayrton Senna a Alain Prost. Dva roky po sobě bojovali o titul a dvakrát se to v závěru sezony neobešlo bez kolize, které by se asi dokázali vyhnout, pokud by šlo o první velkou cenu v sezoně. Nakonec to dopadlo nerozhodně.

V roce 1989 získal titul Prost, protože Sennu diskvalifikovali. V roce 1990 se jejich incident obešel bez trestu a radoval se naopak Brazilec.

Hrozný způsob, jak si zajistit titul, říká Hamilton. Víc triumfů mají jen Schumacher a Fangio

Číst článek

Nejde ale jen o piloty nedávné minulosti. V roce 1956 viděli diváci možná nejkurióznější moment v historii formule jedna. V hlavní roli bylo Ferrari a legendární pilot Juan Manuel Fangio.

„Fangio tehdy při finále v Monze musel kvůli technickým problémům odstoupit. Zachránil ho však jeho týmový kolega Peter Collins, který sám bojoval o titul, a to tím, že mu poskytl svůj a Fangio si tak mohl dojet pro druhé místo, které mu zajistilo titul,“ vysvětluje pro Radiožurnál expert na formuli 1 Jakub Knoll.

David Prouza Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme