Lyžař Hudec pomohl vyvinout speciální aplikaci. Jejím cílem je spojovat lyžařskou komunitu
Dlouhodobé zranění leckdy dovede sportovce také inspirovat. Třeba Ondřej Bank svého času při pauze vynucené zlomeninou nohy vymyslel a rozjel své podnikání. Jeho kamarád ze Šumperka, kanadský lyžař Jan Hudec to má podobně. Kariéru ještě nekončí, ale čas na rehabilitaci a návrat po problémech s kolenem mu krade péče o lyžařskou aplikaci. Pomohl ji vymyslet, vyvinout a teď ji uvádí do života.
„Lyžování je super sport a je to dobrá komunita. Lidé lyžování opravdu milují, je to takový rodinný sport, tak jsme si řekli, co s tím uděláme a jestli nepostavíme něco na lyžování,“ říká Jan Hudec.
Touhle debatou to všechno začalo, lyžař ji vedl se svým kanadským sponzorem, který provozuje technologickou firmu a má slabost pro alpské lyžování.
Sám Jan Hudec zase ještě během aktivní kariéry začal finančně podporovat několik mladých lyžařských kolegů, u kterých cítil slibnou budoucnost. A tak vznikla a letos se naplno rozjela aplikace Panda Haus, která dostala jméno podle Hudcovy přezdívky.
„Panda je pro dospělé i děcka zajímavé zvíře. Takové roztomilé, ale když potřebuje být, tak i silné. Slovo haus jako barák, který by měl být bezpečným místem pro všechny lidi. Reprezentuje to tu komunitu. Jako social network, jako Facebook nebo Instagram. Vypadá to stejně, ale rozdíl je v tom, že je to v HD, takže fotky se dají zvětšovat a z té 'apky' se dají natočit i 21vteřinová videa,“ představuje 34letý Čechokanaďan základní funkce aplikace, která má ale hlavně propojit světy lyžařských nadšenců a profesionálů.
„Lidé najednou mají přístup k trenérovi od Mikaely Shiffrinové, která vyhrává slalom o tři vteřiny, k trenérovi od Lindsey Vonnové nebo třeba k Marcelu Hircherovi."
„Nikdo nechce být první, ale zase nikdo nechce být poslední. Ti největší sportovci čekali, až tam Lindsey Vonnová něco napíše. Pak jsme nemuseli nikomu nic říct a ostatní holky tam začaly psát, aniž bychom jim museli něco říkat,“ vysvětluje Jan Hudec, jak nová mobilní aplikace, kterou teď létá představovat do různých částí světa, pomáhá amatérům nebo začínajícím lyžařům.
Těm s velkým potenciálem by jednou měla sloužit i k hledání sponzorů, a tedy k finančnímu zajištění tréninku a závodění.