Opatření proti chatbotům. Musk chce, aby noví uživatelé sítě X platili jeden dolar ročně
Elon Musk chce přimět nové uživatele, aby za příspěvky na sociální síť X platili. Podle něj je to jediný způsob jak omezit aktivity automatizovaných účtů, které nespravují lidé, ale algoritmy. Napsal to na X v pondělí. Zdůraznil, že vybíraná částka bude zanedbatelná, ale výši obnosu nesdělil. Po třech měsících bude nový uživatel podle majitele sociální sítě, která se dřív jmenovala twitter, moct zveřejňovat příspěvky už zadarmo.
Musk ještě před převzetím společnosti Twitter v říjnu 2022 opakovaně upozorňoval na to, že na stejnojmenné sociální síti je příliš mnoho automatizovaných profilů botů. Dokonce se za pomoci tohoto argumentu snažil vycouvat z dohody o převzetí Twitteru, za který nabídl 44 miliard dolarů (přes bilion Kč).
Vyhlídka, že by mohl být k odkoupení Twitteru donucen soudně, ho však nakonec přesvědčila, aby převzetí dokončil. Následně Musk opakovaně slíbil, že problém s boty a spamem dostane pod kontrolu.
Musk žaluje OpenAI a tvrdí, že opustila svou misi. Společnost, která vyvinula ChatGPT, se brání
Číst článek
Společnost X testuje poplatek jako opatření proti chatbotům od podzimu, uvedla agentura DPA. Na Novém Zélandu a Filipínách mohli noví uživatelé služby zpočátku publikovat příspěvky a citovat nebo sdílet příspěvky ostatních až po zaplacení jednoho amerického dolaru (asi 24 Kč) ročně. Zdarma mohli X používat pouze pasivně, tedy číst příspěvky, sledovat videa a sledovat ostatní uživatele.
Pozorovatelé si ale nedokážou představit žádnou aktivitu botů, kterou by bylo možné zastavit za poplatek jeden dolar ročně. „Spammeři budou používat ukradené kreditní karty – a náklady na vratky budou vyšší než příjmy z předplatného,“ uvedl na konkurenční síti Threads odborník na bezpečnost umělých technologií Marcus Hutchins.
Od Muskova převzetí Twitteru a přejmenování na X se služba potýká s klesajícími tržbami. Nový šéf společnosti několikrát uvedl, že se příjmy z reklamy, což byl téměř jediný zdroj příjmů Twitteru, snížily zhruba o polovinu.
Řada společností se obávala negativního prostředí pro své značky na Muskově platformě a reklamy na X omezila nebo se jich úplně vzdala. Musk se proto snaží více zaměřit na předplatné. Již omezil, kolik příspěvků denně mohou uživatelé vidět, aniž by platili poplatek.