Staré pravidlo z autoškoly už neplatí. Řidič by měl volant držet v pozici tři čtvrtě na tři
Učili vás ještě v autoškole, že byste měli držet volant v poloze hodinových ručiček za deset minut dvě? To už neplatí. Řidiči si tak překrývají airbag a vystavují se možnému zranění při jeho vystřelení. Zatímco při držení volantu jako „tři čtvrtě na tři“ se snadněji obsáhne velká část volantu a snadněji se s ním v případě potřeby manipuluje.
„Za deset minut dvě nebo za pět minut dvanáct.“
„Za deset dvanáct si pamatuju, že by mělo být.“
Z ankety v Berouně se netrefil ani jeden. Ruce na volantu by měly být v poloze tři čtvrtě na tři. Auto se pak lépe ovládá. Navíc to umožní vyvarovat se možnému zranění při vystřelení airbagu.
Maximální povolená rychlost na dálnicích až 150 kilometrů za hodinu? Ministerstvo se ptá v anketě
Číst článek
„To už je opravdu zastaralý přístup,“ hodnotí pozici rukou v pozici hodin za deset minut dvě Petr Bureš, majitel a instruktor berounské autoškoly. Správně by se podle něj měl volant držet v pozici tři čtvrtě na tři. „Kruhem tím obsáhnete jak doprava, tak doleva velkou část volantu, aniž byste přehmatávali. Je to z hlediska ovládání vozidla a volantu nejlepší pozice,“ komentuje.
Tento popis však neplatí při řízení jednou rukou. „V krizových situacích nejste schopní ihned reagovat. Než přidáte k jedné ruce druhou, tak ubíhá čas, který je ve standardní době nutný proto, abyste se vyhnuli a tou jednou rukou to zkrátka nezvládáte,“ dodává Bureš.
Řidiči může zároveň při drobné kolizi volant z ruky vypadnout a než stihne zareagovat, může způsobit dopravní autonehodu.