‚Automobilová obezita.‘ Paříž bude chtít od řidičů SUV vyšší poplatky za parkování

Pařížská radnice zavede vyšší parkovací poplatky pro řidiče sportovně užitkových vozů (SUV). V ceně zohlední velikost a hmotnost vozidla i jeho motoru. Opatření má snížit znečištění ve francouzském hlavním městě, uvedl list The Guardian. Očekává se, že zvýšeným poplatkům, které vstoupí v platnost 1. ledna 2024, se vyhnou elektromobily a lidé s velkými rodinami, které se bez většího vozu neobejdou.

Paříž Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

SUV

SUV | Foto: WikimediaImages | Zdroj: Pixabay License | CC BY 1.0,©

Pařížští radní opatření jednomyslně schválili minulý měsíc. „Chtěli bychom, aby Paříž změnila ceny placeného parkování tak, aby byly vzestupné podle hmotnosti a velikosti vozidel,“ uvedl podle The Guardianu radní Frédéric Badina-Serpette ze strany Evropa Ekologie - Zelení, která zvýšení poplatků navrhla.

3:14

Řidiči mají problémy s parkovacími místy. Auta jsou na ně často moc široká, norma se ale měnit nebude

Číst článek

Cílem je „zaměřit se na absurditu: automobilovou obezitu ... neúprosný růst hmotnosti a velikosti vozidel pohybujících se v našich městech, a zejména v Paříži,“ dodal.

Podle úřadů se počet SUV v metropoli za poslední čtyři roky zvýšil o 60 procent a nyní tvoří 15 procent z 1,15 milionu osobních vozidel, která každý večer v Paříži parkují. Radnice doufá, že zvýšení poplatků tento nárůst zbrzdí a podpoří vlastnictví menších vozů.

„Majitelé SUV mohou od 1. ledna očekávat, že budou za parkování ve francouzském hlavním městě platit vyšší poplatky,“ uvedla v prohlášení radnice bez dalších podrobností.

‚V Paříži jsou zbytečná‘

SUV se do městského prostředí nehodí, uvedl David Belliard, který působí jako náměstek pařížské starostky zodpovědný za politiku veřejného prostoru a mobility.

„Nejsou zde žádné polní cesty, žádné horské silnice. SUV jsou v Paříži naprosto zbytečná. Ba co hůř - jsou nebezpečná, těžkopádná a na jejich výrobu se spotřebuje příliš mnoho zdrojů,“ řekl Belliard.

2:29

Cyklisté, nevidomí a nepřízeň počasí. Žáci autoškol se musí připravit na 46 nových otázek závěrečného testu

Číst článek

Mluvčí sdružení na ochranu řidičů s názvem „40 millions d'Automobilistes“ však tvrdí, že počet SUV vozů vzrostl, protože si je kupují početnější rodiny, aby jimi nahradily své osobní vozy.

„Jsou to rodinná vozidla, používaná k cestám na víkendy nebo na dovolenou. Podbízíme se nepatrné menšině velmi městského obyvatelstva, která se rozhodla udělat z SUV symbol boje proti znečištění,“ řekl Pierre Chasseray listu Le Parisien.

V Lyonu úřady také oznámily, že příští rok chce poplatky za parkování zvýšit v závislosti na hmotnosti vozidla. 

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme