rakticky v hlavním městě neexistuje nikdo, kdo by neměl vůz a to včetně nemluvňat. O tom, že počet aut výrazně překračuje počet parkovacích míst, nepochybuje nikdo.
Město se snaží usnadnit placení parkovného mimo jiné QR kódy. Podvodníci toho zneužívají jejich přelepením. Do svého kódu vloží vlastní internetovou adresu, kde se z vás pokusí vylákat platební údaje.
„Mohli jsme začít parkováním, ale garantuji vám, že pak bychom financování té hlavní stavby nezvládli. Měli bychom parkovací dům, ale neměli bychom ještě urgent,“ říká hejtman Martin Netolický.
V dopoledních hodinách bylo v budově přes 300 volných míst. Celková kapacita je necelých 500. První hodina stání je zdarma, každá další za 20 korun. Celodenní stání ve vymezený čas vyjde na 50 korun.
„Potřebujeme, aby lidé přijeli k nám,“ zaznělo na debatě prostějovské radnice a obchodníků z centra města. Těm chybí hlavně dost parkovacích míst pro lidi. Radnice to teď zvažuje.
„Dokážu si představit, že dojde ke zdražení v rámci zvýšení nákladů a inflace, to znamená třeba v řádu stokorun, ale určitě to nemůže být dvojnásobek současné ceny,“ říká Michal Kalina z AutoMatu.
Někteří architekti i politici z Brna vytýkají magistrátu, že chystané šestipatrové garáže pro 222 aut zhyzdí historickou vilovou Masarykovu čtvrť na Žlutém kopci.
Nové elektronické tabule rozmístěné na příjezdových cestách do obce ukazují, kde jsou volná parkovací místa, a informují řidiče o tom, že je Bedřichov pro dopravu už uzavřený.
Řidiči nejčastěji chybují v pozornosti ke značkám a parkují, kde nemají. Změna organizace vedla od roku 2019 k výraznému nárůstu počtu takzvaných botiček.
Rezidenti za roční parkovací kartu platí 1200 korun ročně. Město nyní pracuje s několika návrhy změn, jde třeba o zrušení přenosných parkovacích povolení nebo úpravu podmínek parkování elektromobilů
V průměru měsíčně brněnské úřady odhalí 2600 aut bez zaplaceného parkování. Loni v červenci ale odhalily kamery jen dvě stě hříšníků, zatímco v listopadu najednou přes pět tisíc.
Součástí dohody s provozovateli je i to, že od září bude na řídítkách všech vozítek výrazný nápis, že jízda po chodníku je zakázaná. Praha 1 bude za vozítka vybírat poplatky.
Obyvatelé Prahy 6 i personál nemocnice si ještě počkají na nový parkovací dům. Na vině jsou neshody vedení špitálu s firmou Strabag, která tendr vyhrála.
Od 60. let se auta svými rozměry posunula nejméně o jednu obchodní třídu výš. Dnešní malé vozy mají rozměry tehdejší střední třídy. Tlak na velikost umocňují prodeje SUV, které trhu dominují.
Ostravská zoologická zahrada patří do trojice nejnavštěvovanějších památek v Moravskoslezském kraji, rozšíření parkování proto bylo podle vedení zahrady nutností.
„Návštěvníci opravdu parkují, kde se dá i nedá. V těch nejvydatnějších dnech návštěvnosti zkouší opravdu úplně všechno,“ říká předseda komise městské části Svatý Kopeček František Prášil.
Parkovací místa dlouho vznikala podle normy, která vyhovovala velikosti aut před desítkami let.Třeba moderní SUV se tak do nich vejdou jen s velmi malou rezervou.
Zrušit parkovací místa bez náhrady, jako to teď smí udělat Curych, je v Česku těžko představitelné. Tvrdí to oslovení urbanisté. Města v západní Evropě jsou totiž na tuto změnu lépe připravená.
„Jestli se jedná o jakousi formu odvety za bezpečnostní kontroly na Hradě, jak se může z načasování zdát, ponechám bez vlastního komentáře,“ řekl Radiožurnálu ministr vnitra Vít Rakušan ze STAN.
Starostka Terezie Radoměřská (TOP 09) nepodporuje zavedení mýta v Praze. Cesta k menšímu počtu aut podle ní vede přes snížení rychlosti a omezení parkovacích karet pro skořápkové firmy.
Úřad pro ochranu hospodářské soutěže se zabýval pravidly stání hybridních vozidel v parkovacích zónách z roku 2018. Zvýhodněné parkovné v Praze měly jen vozy s výkonem spalovacího motoru do 135 kW.
Jak se města potýkají s velkým množstvím aut, rozebírá Mf Dnes. Nebo že budou vysokorychlostní tratě stát Česko víc, než se předpokládalo. Více ve výběru z médií.
Hotely nabízí parkování klientům za 450 až 600 korun za noc. „Z našeho pohledu tam 70 procent aut nemá co dělat, a vůbec to není kontrolované,“ popisuje rezident.