Volkswagen používal ‚odpojovací zařízení,‘ rozhodl soud. Britští řidiči tak nad firmou vyhráli první kolo

Desetitisíce britských řidičů vyhrály první kolo žaloby proti Volkswagenu v souvislosti s instalací zařízení na falšování emisních testů v naftových vozech. Londýnský soud rozhodl, že Volkswagen ve svých vozech používal takzvané odpojovací zařízení. Informuje o tom zpravodajský server BBC. Soud ale ještě musí stanovit, na co přesně budou mít majitelé dotčených aut nárok.

Londýn Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Volkswagen (ilustrační foto)

Volkswagen (ilustrační foto) | Foto: Jonathan Ernst | Zdroj: Reuters

Loni v prosinci byl soud v předběžném slyšení požádán, aby stanovil, zda software instalovaný ve vozech byl podle pravidel EU „odpojovacím zařízením“. Podle pondělního rozhodnutí soudu byl. Rozhodnutí se vztahuje na všechny značky automobilové skupiny, tedy VW, Audi, Seat a Škoda.

Volkswagen prodloužil termín, do kdy nechá v Německu zavřené továrny zavřené, o čtyři dny

Číst článek

Volkswagen v souvislosti s falšováním emisí u naftových vozů čelí řadě žalob po celém světě. Skandál, nazývaný dieselgate, vypukl v září 2015. Doposud po celém světě vyplatila automobilka na odškodném kolem 30 miliard eur (přes 827 miliard korun).

V Anglii a Walesu podalo na Volkswagen, ale také na Audi, Seat a Škodu, žalobu kolem 90 tisíc řidičů s požadavkem na odškodné. Tento případ by mohl být největším spotřebitelským sporem v anglické právní historii.

Použití zařízení označeného za odpojovací způsobilo, že auta Volkswagenu dostala certifikaci jako vyhovující normám EU o znečištění. Ve skutečnosti ale tato auta vypouštěla až 40násobně vyšší emise oxidu dusičitého, než bylo povoleno. Německá automobilka připustila, že její zařízení bylo nainstalováno po celém světě zhruba do 11 milionů vozů, z toho 1,2 milionu jich směřovalo do Británie.

Některé argumenty Volkswagenu, podle kterých auta odpojovací zařízení neměla, označil soudce David Waksman za naprosto irelevantní, zoufalá a zcela chybná.

Šéf týmu právníků zastupujícího řidiče Gareth Pope uvedl, že rozsudek potvrzuje tvrzení klientů. Volkswagenu se nepodařilo soud přesvědčit, což podle něj znamená, že nastal čas na to, aby vyřešil požadavky řidičů.

ČTK Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme