Německé ministerstvo chce omezit reklamy na nezdravé jídlo. Cílem je zakročit proti obezitě

Německo by mohlo zakázat reklamu na sladkosti a nezdravé potraviny. Prosazuje to ministerstvo zemědělství a výživy, které tím chce ochránit zdraví dětí. Ministr Cem Özdemir se odvolává na slib v koaliční smlouvě. Pro tento nápad ještě musí získat dostatečnou podporu.

Berlín Tento článek je více než rok starý Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Vegetarián (ilustrační foto)

Německo by mohlo zakázat reklamu na sladkosti a nezdravé potraviny (ilustrační foto) | Zdroj: Profimedia

Německé ministerstvo zemědělství a výživy chce omezit reklamu na „nezdravé jídlo“ i na internetu a to včetně sociálních médií a YouTube, protože děti se na televizi tolik nedívají.

Britům se možná prodraží nezdravé jídlo. Nová vládní strategie navrhuje daň z cukru a soli

Číst článek

Spoty s nezdravým jídlem, tedy s něčím, co má buď příliš vysoký obsah cukru, tuku nebo soli, by prý mohly běžet jen u pořadů, na které se obvykle dívá jen publikum starší 14 let. V případě televize by se taková reklama pouštěla jen v od 23 do 6 hodin ráno.

V blízkosti škol by se také nesměly vylepovat plakáty nebo billboardy výrobci sladkostí nebo řetězce s rychlým občerstvením.

Ministr zemědělství Cen Özdemir tak chce omezit nadváhu u dětí a jejich závislost na nezdravém jídle. Zároveň připomíná, že potravinářské i reklamní koncerny už dávno slíbily, že podají pomocnou ruku a pokusí se sami zakročit proti obezitě.

Podle Özdemira a všech dostupných statistik se ale děje spíš opak. Nadváhu má každý osmý Němec mladší 18 let. Stát tak prý musí sáhnout po tvrdém řešení.

Slib v koaliční smlouvě

Zatím se nezdá, že tento plán projde. Ministr Özdemir se ale odvolává i na to, že v koaliční smlouvě je slib týkající se reklamy na nezdravá jídla. Nejde navíc o plošný zákaz reklam. Byla by povolená také ve venkovním prostoru. Takto to v Německu dodnes mají i tabákové koncerny.

2:46

Stres, špatný životní styl a nejistá budoucnost. Kardiologové se obávají růstu srdečních selhání

Číst článek

Německo nechce udělat plošný zákaz čehokoliv, co se týče reklam. Koaliční strana FDP je ale zatím proti. S nápadem nesouhlasí ani opoziční konzervativci. Ministerstvo zemědělství a výživy nicméně sepíše podrobný návrh, který probere i s ostatními resorty.

Základní teze se má opírat o vědu a mezinárodní statistiky. Vodítkem, podle kterého se bude rozlišovat mezi zdravým a nezdravým jídlem, budou doporučení Světové zdravotnické organizace.

Návrh zákona by měl být hotový do několika týdnů. Pak to budou připomínkovat i odborníci a regiony. Následně musí návrh formálně schválit Evropská komise, protože může jít o zásah do svobody trhu. Hlavní slovo na závěr budou mít ale poslanci spolkového sněmu.

Václav Jabůrek Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme