VIDEO: ‚Chodník smrti‘ z nádraží na Vinohradskou nemá po rekonstrukci zábradlí. Magistrátu to nevadí
Znovu se otevřel opravený ‘chodníček smrti’ mezi hlavním nádražím a Vinohradskou třídou. Svodidla ani zábradlí prý nejsou potřeba. #praha @iROZHLAScz pic.twitter.com/Lf2vEhQgpc
— Vít Kubant (@KubanTweet1) November 18, 2019
Pražský magistrát v pondělí otevřel nově zrekonstruovaný chodník mezi hlavním nádražím a Vinohradskou třídou, kterému se dříve přezdívalo „chodník smrti“. V některých místech byl chodník široký pouze 30 centimetrů a Pražané, ale i turisté na něj čekali od roku 1978. I tak se ale lidé pohybují v těsné blízkosti frekventované tříproudové silnice. „Zábradlí nemá funkci zabránění střetu s vozidlem,“ říká náměstek Adam Scheinherr (Praha Sobě).
Dělníci rozšířili chodník mezi Vinohrady a Hlavním nádraží v Praze, který nyní v nejužším místě dosahuje šířky 1,7 metru, v nejširším až tři metry. „Zábradlí nemá funkci zabránění střetu s vozidlem. Projektant vyhodnotil, že je to bezpečné vzhledem k tomu, že tam jsou dobré rozhledové poměry a je tam rychlost 50 km/h,“ uvedl Scheinherr na dotaz, proč chodník od husté dopravy neoddělují žádná svodidla nebo zábradlí.
Praha rozšíří ‚chodník smrti‘ u hlavního nádraží. Namísto pár decimetrů bude mít až tři metry
Číst článek
Řidiči přitom nepřijdou ani o jeden ze tří jízdních pruhů, které na magistrále v sousedství Státní opery jsou. Praha nechala upravit pouze jejich šířku. Pravý jízdní pruh ale zůstane i nadále širší, aby mohly místem bezpečně projíždět autobusy.
Řidiči v Praze můžou od pondělí po víc než dvou týdnech znovu také projíždět i Malou Stranou a po Smetanově nábřeží. Obě místa magistrát uzavřel původně kvůli opravě tramvajových kolejí. Po jejím dokončení omezení prodloužil, a průjezd umožnil jen rezidentům. Vedení města teď chce vyhodnotit, jestli by se vyplatilo omezit dopravu v centru trvale, řekl náměstek pro dopravu.