Digitální výuku testuje sedm škol, žáci pracují s počítači a interaktivní tabulí
Sedm základních škol z České republiky testuje digitální výuku. A to už od prvních tříd. Žáci se učí za pomoci dotykových počítačů a interaktivní tabule. Všechny komponenty jsou propojené s počítačem učitele. Výuka děti víc baví a podle učitelů je efektivnější.
Řada učitelů ale prošla trnitou cestou, než se s novým pomocníkem naučila zacházet. Jednou z nich byla Martina Uhrová z pražské Základní školy Brigádníků. Učí už dvacet let a k výuce vždy využívala klasické pomůcky - křídu a černou tabuli.
Když za ní na konci prázdnin přišlo vedení školy s tím, že její nová třída dostane interaktivní tabuli, která bude propojena s jejím a počítači dětí, v podstatě, jak říká, skoro zkolabovala.
Digitální výuku testuje sedm základních škol v ČR. V jedné z nich natáčela reportáž Klára Bílá.
„Říkala jsem si, že prvňáci se musí hlavně naučit číst, psát a počítat. Sama jsem z toho měla také obavu. Ale úžasně píšou, krásně čtou,“ říká s nadšením.
Děti se na začátku první třídy nejdříve seznámily s klasickou tabulí, během školního roku jim ale přišly dotykové počítače a interaktivní tabule, se kterou pracují denně.
Výuka je zábavnější, praktičtější a děti navíc nemají potřebu si na počítači hrát doma. Šalamounské řešení učitele národů Komenského v moderní době.
Děti vlastně ani netuší, jak moc se učí. A když jdou od počítače zpátky ke své lavici, s radostí vezmou do ruky pero a třeba písmeno Č začnou psát do svého klasické sešitu, písanky.
„Nejvíc mě bavilo počítání, jak jsme kreslily na tabulce a nejvíc se mi líbí, když vždycky píšu,“ prozradila Alenka z první třídy.