Šéfka horní komory ruského parlamentu Matvijenková prohlásila, že v Rusku by měla být zákonem zakázána dobrovolná bezdětnost. Rusko je podle ní baštou tradičních hodnot, píše komentátor Mitrofanov.
„Zpravidla se děti v předmětech učených v angličtině potkávají nejenom s jazykem, ale s curriculem mezinárodních škol, které je podobně inspirativní jako to, že jste vyučován v cizím jazyce.“
„Kolegové z oddělení vzdělávání zaváděli skutečně inovativní metody takzvané badatelské výuky,“ říká pro Radiožurnál Světlana Ptáčníková, bývalá ředitelka Archivu bezpečnostních složek.
„Nutno říci, že tomuto tématu trošku nahrály události na Ukrajině. Paralela s vpádem armád Varšavské smlouvy do Československa se nabízí k určitému srovnávání,“ říká Martinovský.
Hasičům i v neděli pomáhají dva jeřáby a také dron s termovizí pro vyhledávání skrytých ohnisek, která stále dohašují, potvrdila mluvčí hasičů Kamila Langerová. Škoda ani příčina zatím neznají.
Ministr školství chce při revizi vzdělávacích programů pro střední školy také zajistit, aby na všech školách byla odpovídající nabídka druhých cizích jazyků.
Ruský prezident Vladimir Putin v minulosti uznal, že drony hrají velikou roli v moderním způsobu boje, a že jich Rusko má nedostatek, píše španělský deník El País.
„Škola by měla učit žáky seberegulaci, ale také tomu, že i reálný svět je dobrý. Protože podle výzkumů děti tráví v digitálním světě skoro pět hodin denně,“ upozorňuje učitel mediální výchovy Voráč.
„Za úplně nejdůležitější považuji učit děti o bezpečnosti na internetu a na počítači, protože dnes jsou ty hrozby obrovské,“ zdůrazňuje Dominik Simon ze ZŠ Antonína Baráka v Lovosicích.
Titul Zlatý Ámos pro nejoblíbenějšího učitele získal Dominik Simon ze Základní školy Antonína Baráka v Lovosicích. Do letošního ročníku soutěže žáci nominovali 72 vyučujících, o sedm více než loni.
„Máme za to, že nalézací soud se nevyrovnal se všemi aspekty případu,“ zdůvodnila usnesení předsedkyně senátu pražského městského soudu Hana Chaloupková.
U dětí, které se loudají, musíme být trpěliví a laskaví, nemůžou za to, že jim hlava utíká do světa představ, a než se naučí organizovanost, bude jim trvat delší dobu, říká psycholožka Šárka Miková.
Novinku do Berounského Muzea zavedl kantor, geolog a muzejní edukátor Pavel Bokr, který se s hrou seznámil během covidové distanční výuky. Hra ho zaujala, a proto se rozhodl jejího prostředí využít.
„Důležité je naučit se myslet, a myslet znamená oddělovat jednu věc od druhé a chápat například souvislost mezi nimi,“ dodává Stanislav Zajíček. Své studenty se snaží vést už více než 30 let.
Členové Dismanova souboru se ve svém podcastu Děti se ptají tentokrát zaměřili na to, jak by mělo nebo mohlo vypadat školství ve 21. století. K dispozici měli opět hned několik respondentů.
Mnoho ruských vzdělávacích serverů je nedostupných. Omezily se i výměnné pobyty studentů mezi Ruskem a Plzní. Katedry rusistiky a slavistiky proto hledají spolupráci v dalších evropských zemích.
Jednou z právních otázek je, komu patří například text, který vygenerovala umělá inteligence. Některé školy už řeší případy, kdy děti využily takové texty ve slohu nebo v referátu.
Testy CERMATu jsou specifické, jen vzdáleně se podobají tomu, co je napsáno v rámcovém vzdělávacím programu pro základní školy, vysvětluje odborný konzultant spolku EDUin Tomáš Feřtek.
Podle ředitelky základní školy v Olomouci se sice část výpadků z distanční výuky podařilo dohnat, někteří žáci se ale dodnes potýkají s psychickými následky.
Dnes je doba jiná než v devadesátkách, kdy jsme chodili do školy. Už delší dobu cítíme, a myslím si, že i spousta dalších kolegů, že bychom měli změny reflektovat. Důležitým momentem byl covid.
Znalost dalších cizích jazyků je nejenom pro ekonomický, ale i jiný rozvoj země strašně důležitá, uvedla Olga Nádvorníková, spoluautorka projektu interaktivní mapy francouzštiny v České republice.
Obavy u českých občanů podle Černého pramení z frustrace. „Desetina populace má mnohočetné exekuce a stát je nechce pustit do nějakého rozumného oddlužení,“ soudí.
Podle učitele dějepisu na pražském gymnáziu Matyáše Borovského studenti sice mají ponětí o tom, kdo to Jan Palach byl, často si ho ale pletou s jinými osobnostmi.
„Dosud jsme měli v Česku jenom legislativu, která ale nestačila. Existuje totiž spousta situací, ve kterých se musíme zabývat etikou a řešit, co bude pro žáka nejpřínosnější,“ říká Marková.
Bronislav Sobotka učí angličtinu a říká o sobě, že je nadšený učitel: „Říct si, že je na cizí jazyky člověk starý, je skvělá výmluva, ale není to překážka. To je jeden z mýtů a mě baví je bořit.“