Doupovská a Kozí dráha v ohrožení. Ústecký kraj chce zvrátit zakonzervování dvou železničních tratí

Ústecký kraj chce zachovat provoz na regionálních železnicích. Podle kraje hrozí, že by mohla Správa železnic zakonzervovat takzvanou Doupovskou a Kozí dráhu.

Ústí nad Labem Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Motoráček na tzv. Kozí dráze v obnovené stanici Krupka

Motoráček na tzv. Kozí dráze v obnovené stanici Krupka | Foto: Zuzana Zejdová | Zdroj: Český rozhlas

Podle radního pro dopravu Tomáše Riegera z ODS je dráha turisticky oblíbená: „Ústecký kraj má několik zajímavostí, kvůli kterým do něj turisti jezdí, a jednou z nich je pestrá nabídka turistických linek. My se proto bráníme jejich redukci.“ Hejtmanství podle něj proto nesouhlasí s možnou konzervací Doupovské dráhy mezi Kašticemi a Krásným dvorem a Kozí dráhy mezi Oldřichovem a Krupkou na Teplicku.

Přehrát

00:00 / 00:00

Ústecký kraj chce zvrátit zakonzervování dvou železničních tratí v regionu. Správa železnic zatím nerozhodla

Doupovská dráha je podle radního Riegera oblíbená a to platí také o Kozí dráze. I když u úseku mezi Krupkou a Oldřichovem je hejtmanství ve složité situaci.  Správa železnic totiž navrhuje trať zakonzervovat kvůli nulové dopravě ročně. „Kraj tam objednává skoro šest set jízd ročně, ale tuto objednávku musí později stáhnout, protože trať není provozuschopná. Ten kdo může za to, že není provozuschopná je Správa železnic,“ řekl Tomáš Rieger.

Právě podle železničářů je ale zařazení dvou tratí v Ústeckém kraji na seznam pro možné zakonzervování kolejí pouze administrativní záležitostí. „Jde o dílčí krok, na základě kterého nelze předjímat, že se k žádosti o přerušení provozuschopnosti přistoupí. Vždy zvažujeme nákladovou stránku na udržení provozuschopnosti i požadavky na udržení provozu ze strany objednavatelů dopravy,“ sdělil mluvčí Správy železnic Dušan Gavenda.

Podle krajského radního Tomáše Riegera chce kraj o budoucnosti obou turistických tratí dál jednat. Třeba u Doupovské dráhy už navýšil počet objednaných spojů.

Jan Bachorík Sdílet na Facebooku Sdílet na Twitteru Sdílet na LinkedIn Tisknout Kopírovat url adresu Zkrácená adresa Zavřít

Nejčtenější

Nejnovější články

Aktuální témata

Doporučujeme