Nové příležitosti spojené s železniční infrastrukturou se nevyhnuly ani středočeským Říčanům. Jak to tam s vlakovou dopravou bylo a jak ovlivnila podobu města?
Od ledna začne výhradní provoz ETCS na trati Česká Třebová – Přerov, Česká Třebová – Břeclav a také na koridoru z Prahy přes Pardubice do České Třebové.
České dráhy zrušily svou největší soutěž na nové vlaky za 42 miliard korun. Hledaly elektrické vlaky pro Pražskou integrovanou dopravu. Hrozí, že se dodávky vlaků do roku 2029 nestihnou.
Evropská komise vyměřila pokutu za to, že uzavřely tajnou dohodu o použitých osobních železničních vagonech, která poškozovala českého dopravce RegioJet.
Jeden z vlaků podle Správy železnic vjel na obsazenou kolej, oba ihned zastavily. Drážní hasiči pomohli z jednoho vlaku 12 cestujícím, ve druhém vlaku část lidí zůstala nebo sami odešli.
Velké omezení se týká také vlaků do Polska. Dráhy provoz zajistí pouze v úsecích Praha – Olomouc, Bohumín – Polsko a Ostrava – Žilina. Soupravy nepojedou mezi Bohumínem/Ostravou a Olomoucí.
Vlak minul v neděli večer ve stanici Jablonné nad Orlicí návěstidlo, které mu zakazovalo jet dál. A vjel do cesty jinému vlaku. Obě soupravy zastavily 32 metrů od sebe.
V sobotu bude ve Francii jezdit sedm vysokorychlostních spojů z průměrných deseti na severní, západní a jihozápadní trati, oznámila SNCF, přičemž předpověděla zpoždění v řádu jedné až dvou hodin.
Je to přesně 41 let, co se v Čierném Balogu na středním Slovensku začaly organizovat dobrovolnické tábory. Nadšenci se tehdy rozhodli obnovit svého času nejdelší lesní železnici v zemi.
Některé noční vlaky nabraly kvůli omezení podle webu Českých drah až tříhodinové zpoždění. V úsecích Choceň – Česká Třebová a Česká Třebová – Ústí nad Orlicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Inspekce prověřuje technický stav a bezpečnost vozů RegioJet. Podle ředitele Drážního úřadu Jiřího Koláře ani jeden ze strojvůdců nepřekročil povolenou dobu jízdy.
„Někdy mobilní telefon nelokalizuje člověka úplně přesně. To znamená, že číslo přejezdu pomůže k přesné lokalizaci události,“ vysvětluje mluvčí hasičů Martin Kavka.
Při srážce dvou vlaků v Pardubicích cestovalo expresem RegioJetu přes 350 lidí. Jak by se cestující měli po vlakovém neštěstí nejlépe zachovat, aby neztěžovali práci hasičům, záchranářům a policistům?
„Na nákladním vlaku jsou škody asi 50 milionů korun, na expresu 60 milionů a na trati asi 300 tisíc korun,“ uvedl mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Absolutní ticho, žádný křik, popisují policisté první chvíle po příjezdu na místo nehody vlaků v Pardubicích. Cestující vzpomínají na obrovský náraz. Hlasitou ránu od nehody zachytilo video.
Podle původních odhadů měla být materiální škoda výrazně nižší, mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal ale odpoledne řekl, že srážka značně poškodila soupravu CityElefant.
„Potřebujeme okamžitě dopravní program středoevropského sjednocení a častější a rychlejší vlakové spoje do Prahy,“ řekl šéf krajanského sdružení Posselt. Zlepšení požaduje i na železnici do Chebu.
„Intuice byla hlavním prostředkem, kterým mohl Sousedík zprostředkovávat elektrotechnické produkty pro lidstvo. V tom cítil své poslání,“ popisuje elektrotechnik Jiří Kohutka.
„Vlaková souprava se třemi vagony se pravděpodobně samovolně rozjela v době, kdy se v ní nenacházel strojvedoucí ani cestující. Nehoda se obešla bez zranění,“ řekla policejní mluvčí.
Mezi Prahou a Benešovem jsou zrušeny vlaky dálkové dopravy, do Čerčan doporučuje dopravce použít vlaky osobní přepravy a dále z Čerčan do Benešova náhradní autobusovou dopravu.