Kupé pro osm lidí, do půlky stahovací okna a hlavně koženkové lavice – to jsou vagony pro dálkovou železniční dopravu, takzvaná ‚béčka‘. Po šedesáti letech jich je v provozu už jen několik desítek.
Cestující z Kladenska poprvé získávají pohodlný přestup z vlaků na všechny linky metra. Úsek je součástí budovaného spojení z centra hlavního města na letiště Václava Havla a do Kladna.
Páteční žhářský útok byl proveden stejným způsobem jako ten čtvrteční. Drážní dělníci poškozené místo objevili v pátek při kontrole trati, asi dva kilometry od místa čtvrtečního požáru.
Železnice poprvé propojila Spojené státy z východního na západní pobřeží v roce 1869. Doposud však transkontinentální spojení nikdy nebylo pod kontrolou jediné železniční společnosti.
Na pražské Masarykovo nádraží nebudou od soboty jezdit vlaky. Do pátku 1. srpna večer proto budou regionální spoje končit na jiných pražských nádražích, zejména na hlavním.
Vybudování letišť je ekologicky méně náročné než vybudovat železnici. Jakmile se ale trať začne hojně využívat, jsou rychlovlaky výrazně úspornější oproti letadlům, ukazuje španělská studie.
Arriva je bude od roku 2028 provozovat na linkách z Prahy do Chebu a Klatov. V úterý to při podpisu smlouvy uvedli zástupci obou společností. Pro Arrivu jde o největší investici v Evropě.
Jejich počet insolvenční správce David Jánošík nespecifikoval. Lhůta pro přihlášení zájemců končila ve středu v poledne. Nejpozději do pátku musí podat konkrétní nabídku.
V Letovicích na Blanensku projel vlak návěstidlo na trati s jednotným evropským zabezpečovačem ETCS. Včas zastavil a nikomu se nic nestalo, uvedl generální inspektor z Drážní inspekce Jan Kučera.
Podle webu dopravce nabíraly některé spoje zpoždění i desítky minut. Regionální vlaky byly v úseku mezi Kostěnice a pardubickým hlavním nádražím nahrazeny autobusem.
„Rozhodli jsme se, že vyhodnocení a rozhodnutí, jaký bude další postup, má padnout až v roce 2027 na základě českých zkušeností s ETCS, ale i zahraničních,“ popsal Kupka.
„Ze stanice Bratislava-západ bude postavená čistě nová trať na novém tělese na rychlost 300 až 400 kilometrů za hodinu až do České republiky,“ říká Miroslav Garaj.
Obnovení provozu vlaků na železniční trati mezi stanicemi Hranice na Moravě a Valašské Meziříčí bude záležet na hloubce kontaminace kolejového svršku a spodku. Může jít o týdny, ale i měsíce.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy představují přejezdy s nízkým počtem vlaků z hlediska potenciálních dopravních nehod paradoxně vyšší riziko.
Řidič s nákladním autem s návěsem přehlédl červenou a vjel do kolejiště. Bezpečnostní systém zaznamenal porušení přejezdu a okamžitě zastavil provoz na trati.
Cílem projektu Živá úzkokolejka je záchrana historické tratě a postupné obnovení provozu. V první fázi půjde o záchranu kulturního dědictví prostřednictvím odkupu infrastruktury.
Jízdy historických vlaků nejspíš nový evropský zabezpečovač v Česku nezastaví. I když Správa železnic dlouho nechtěla o historických vlacích na tratích s ETCS ani slyšet, nakonec připouští změnu.
Podle ministra dopravy Martina Kupky z ODS problémy s ETCS zatím neměly zásadní vliv na jízdní řády. Resort teď jedná s dodavatelem technologie na nápravě, která by měla trvat maximálně tři měsíce.
Po nedalekých Pardubicích začne stát letos opravovat i v Hradci Králové. I to má zastaralé technologie až z 50. letech. Jejich výměna a další práce stát vyjdou na 12 miliard korun.
Vlaky se na povodněmi zničenou železniční trať mezi Opavou a Hlučínem vrátí nejdříve ve druhé polovině příštího roku. V sobotu to oznámil mluvčí opavského magistrátu Roman Konečný.
Jeho románová prvotina Jako po drátku figuruje ve výběru nejlepších titulů roku. Překotné změny mnohdy přehlíženého 19. století vypráví z perspektivy cikánských dráteníků.
Tendr má zajistit provoz vlaků na linkách PID v Praze a Středočeském kraji od konce roku 2029 do konce roku 2059. Potřebné elektrické velkokapacitní vlaky EMU 400 pořídí vysoutěžený dopravce.
S problémy se během včerejška potýkal i jeden z dánských mobilních operátorů. Kvůli výpadkům sítě měli klienti TDC měli problém dovolat se i na tísňové linky.