RegioJet nasadí nové vlaky na linky, které převezme od prosince 2029, tedy na tratích Pardubice – Liberec, Liberec – Ústí nad Labem, Kolín – Rumburk a z Prahy do Tanvaldu a Rumburku.
Vybudování platformy je součástí modernizace Masarykova nádraží. Rekonstrukce téměř za čtyři miliardy korun začala loni v lednu a hotová má být v létě 2027.
V Leningradské oblasti v neděli podle místních úřadů vykolejily dva vlaky, jeden strojvedoucí zemřel. V sobotu explodovalo výbušné zařízení na kolejích v Orlovské oblasti.
Alexandr Drozdenko, gubernátor Leningradské oblasti, kde rafinerie leží, také oznámil, že na trati v okolí města Luga vykolejily tři vagony prázdného nákladního vlaku a že mohlo jít o sabotáž.
Dopravní společnost RegioJet převezme od prosince roku 2029 provoz pěti rychlíkových tras. Stát firmě za 15 let provozu zaplatí přes 11,5 miliardy korun, jak vyplývá z registru smluv.
Půjde o linky Pardubice – Liberec, Liberec – Ústí nad Labem, Kolín – Rumburk a z Prahy do Tanvaldu a Rumburku. RegioJet uspěl v dosud největší soutěži na dálkové vlaky, kterou ministerstvo vypsalo.
Hasiči evakuovali cestující z vlaku. Musejí také odklidit trosky vozidla z kolejiště. Podle policie řidička i více než 200 cestujících vyvázlo bez zranění.
V tuto chvíli jde zhruba o padesátikilometrový úsek z Prahy kolem Roudnice nad Labem, který končí u Oleška na Litoměřicku napojením na současnou trať z Prahy do Ústí nad Labem.
Posledních osm měsíců museli lidé přestupovat v Rohatci, protože vlakům chyběl zabezpečovač ETCS. Podle původního plánu měly vlaky na celé trase jezdit ještě později, dodává mluvčí společnosti Arriva.
Rychlost se zvýší v úsecích Votice-Sudoměřice u Tábora a Doubí u Tábora-Soběslav. Vlak tedy v maximální rychlosti pojede zhruba několik desítek sekund až jednotek minut.
„Když se všechno podaří, tak příští rok v říjnu či listopadu bychom chtěli zprovoznit třetí a čtvrté nástupiště a dát ho už do provozu,“ řekl správce stavby ze Správy železnic Patrik Karadi.
Nový šéf by měl podle představ ministra dopravy představit komplexní návrh, jak zefektivnit fungování koncernu.Společnost přitom podle agentury DPA vězí v „nejhlubší krizi své dosavadní existence“.
Masarykovo nádraží je nejstarší dochovanou železniční stanicí v Praze. Za dobu své existence si prošlo několikerým přejmenováním, které odráželo i politickou situaci.
„Rádi bychom poprosili různé sběratele, kteří si na památku z lásky úzkokolejce odnesli určité suvenýry a předměty, že je do spuštění provozu můžou vrátit,“ popisuje Albert Fikáček.
České dráhy naposledy nový oddílový vůz uvedly do provozu před dvaceti lety v poslední malé dodávce. V dálkové dopravě je zatím poměr oddílových a velkoprostorových vozů zhruba 50 na 50.
„Vadí nám rušení spojů směrem do Olomouce a směrem na Jindřichov. Aby lidé využívali vlakovou dopravu, tak ten systém musí fungovat jako celek,“ říká starosta Krnova
České dráhy kvůli střetu zrušily ranní dálkové vlaky mezi Berounem a pražským hlavním nádražím, cestující mohli využít pozdějších vlaků, které v Berouně mimořádně zastavily.
Kupé pro osm lidí, do půlky stahovací okna a hlavně koženkové lavice – to jsou vagony pro dálkovou železniční dopravu, takzvaná ‚béčka‘. Po šedesáti letech jich je v provozu už jen několik desítek.
Cestující z Kladenska poprvé získávají pohodlný přestup z vlaků na všechny linky metra. Úsek je součástí budovaného spojení z centra hlavního města na letiště Václava Havla a do Kladna.
Páteční žhářský útok byl proveden stejným způsobem jako ten čtvrteční. Drážní dělníci poškozené místo objevili v pátek při kontrole trati, asi dva kilometry od místa čtvrtečního požáru.
Železnice poprvé propojila Spojené státy z východního na západní pobřeží v roce 1869. Doposud však transkontinentální spojení nikdy nebylo pod kontrolou jediné železniční společnosti.
Na pražské Masarykovo nádraží nebudou od soboty jezdit vlaky. Do pátku 1. srpna večer proto budou regionální spoje končit na jiných pražských nádražích, zejména na hlavním.
Vybudování letišť je ekologicky méně náročné než vybudovat železnici. Jakmile se ale trať začne hojně využívat, jsou rychlovlaky výrazně úspornější oproti letadlům, ukazuje španělská studie.