„Když se všechno podaří, tak příští rok v říjnu či listopadu bychom chtěli zprovoznit třetí a čtvrté nástupiště a dát ho už do provozu,“ řekl správce stavby ze Správy železnic Patrik Karadi.
Nový šéf by měl podle představ ministra dopravy představit komplexní návrh, jak zefektivnit fungování koncernu.Společnost přitom podle agentury DPA vězí v „nejhlubší krizi své dosavadní existence“.
Masarykovo nádraží je nejstarší dochovanou železniční stanicí v Praze. Za dobu své existence si prošlo několikerým přejmenováním, které odráželo i politickou situaci.
„Rádi bychom poprosili různé sběratele, kteří si na památku z lásky úzkokolejce odnesli určité suvenýry a předměty, že je do spuštění provozu můžou vrátit,“ popisuje Albert Fikáček.
České dráhy naposledy nový oddílový vůz uvedly do provozu před dvaceti lety v poslední malé dodávce. V dálkové dopravě je zatím poměr oddílových a velkoprostorových vozů zhruba 50 na 50.
„Vadí nám rušení spojů směrem do Olomouce a směrem na Jindřichov. Aby lidé využívali vlakovou dopravu, tak ten systém musí fungovat jako celek,“ říká starosta Krnova
České dráhy kvůli střetu zrušily ranní dálkové vlaky mezi Berounem a pražským hlavním nádražím, cestující mohli využít pozdějších vlaků, které v Berouně mimořádně zastavily.
Kupé pro osm lidí, do půlky stahovací okna a hlavně koženkové lavice – to jsou vagony pro dálkovou železniční dopravu, takzvaná ‚béčka‘. Po šedesáti letech jich je v provozu už jen několik desítek.
Cestující z Kladenska poprvé získávají pohodlný přestup z vlaků na všechny linky metra. Úsek je součástí budovaného spojení z centra hlavního města na letiště Václava Havla a do Kladna.
Páteční žhářský útok byl proveden stejným způsobem jako ten čtvrteční. Drážní dělníci poškozené místo objevili v pátek při kontrole trati, asi dva kilometry od místa čtvrtečního požáru.
Železnice poprvé propojila Spojené státy z východního na západní pobřeží v roce 1869. Doposud však transkontinentální spojení nikdy nebylo pod kontrolou jediné železniční společnosti.
Na pražské Masarykovo nádraží nebudou od soboty jezdit vlaky. Do pátku 1. srpna večer proto budou regionální spoje končit na jiných pražských nádražích, zejména na hlavním.
Vybudování letišť je ekologicky méně náročné než vybudovat železnici. Jakmile se ale trať začne hojně využívat, jsou rychlovlaky výrazně úspornější oproti letadlům, ukazuje španělská studie.
Arriva je bude od roku 2028 provozovat na linkách z Prahy do Chebu a Klatov. V úterý to při podpisu smlouvy uvedli zástupci obou společností. Pro Arrivu jde o největší investici v Evropě.
Jejich počet insolvenční správce David Jánošík nespecifikoval. Lhůta pro přihlášení zájemců končila ve středu v poledne. Nejpozději do pátku musí podat konkrétní nabídku.
V Letovicích na Blanensku projel vlak návěstidlo na trati s jednotným evropským zabezpečovačem ETCS. Včas zastavil a nikomu se nic nestalo, uvedl generální inspektor z Drážní inspekce Jan Kučera.
Podle webu dopravce nabíraly některé spoje zpoždění i desítky minut. Regionální vlaky byly v úseku mezi Kostěnice a pardubickým hlavním nádražím nahrazeny autobusem.
„Rozhodli jsme se, že vyhodnocení a rozhodnutí, jaký bude další postup, má padnout až v roce 2027 na základě českých zkušeností s ETCS, ale i zahraničních,“ popsal Kupka.
„Ze stanice Bratislava-západ bude postavená čistě nová trať na novém tělese na rychlost 300 až 400 kilometrů za hodinu až do České republiky,“ říká Miroslav Garaj.
Obnovení provozu vlaků na železniční trati mezi stanicemi Hranice na Moravě a Valašské Meziříčí bude záležet na hloubce kontaminace kolejového svršku a spodku. Může jít o týdny, ale i měsíce.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy představují přejezdy s nízkým počtem vlaků z hlediska potenciálních dopravních nehod paradoxně vyšší riziko.
Řidič s nákladním autem s návěsem přehlédl červenou a vjel do kolejiště. Bezpečnostní systém zaznamenal porušení přejezdu a okamžitě zastavil provoz na trati.
Cílem projektu Živá úzkokolejka je záchrana historické tratě a postupné obnovení provozu. V první fázi půjde o záchranu kulturního dědictví prostřednictvím odkupu infrastruktury.