České dráhy letos získají víc než 130 nových souprav a lokomotiv, pro cestující tak přibude 22 tisíc míst
Výrobci železničních vozů letos dodají Českým drahám více než 130 nových vlakových souprav a lokomotiv, dosud nejvíce. Elektrické, motorové a netrakční soupravy a elektrické lokomotivy národnímu dopravci dodají Škoda Group, polská Pesa, konsorcium Siemens Mobility–Škoda Group a Siemens Mobility prostřednictvím leasingové společnosti RSL. Dráhy to ve středu uvedly v tiskové zprávě.
„Letos budou pokračovat dodávky elektrických jednotek RegioPanter ve dvou a třívozovém provedení a koncem roku by měly být naplněny oba rámcové kontrakty na celkem 110 jednotek,“ řekl člen představenstva a náměstek generálního ředitele Českých drah pro osobní dopravu Jiří Ješeta.
Rychlejší spojení a zčásti dražší jízdné. Platí nové jízdní řády pro vlaky, České dráhy zdražují o desetinu
Číst článek
„Počítáme také se zahájením dodávek RegioFoxů, které nabraly zpoždění hlavně v oblasti schvalování do provozu. Kvůli tomu bychom měli letos najednou nasadit do provozu jejich větší počet,“ dodal Ješeta.
V létě by pak dráhy měly zahájit zkušební provoz vozy ComfortJet na lince Praha - Ostrava a Ostrava - Praha - Františkovy Lázně, později i na linkách do Berlína. Po celý rok pak budou České dráhy pokračovat v přebírání 22 lokomotiv Siemens Vectron od leasingové společnosti RSL. Na konci roku jich tak budou mít k dispozici od této společnosti celkem 50.
„Když budeme počítat každý vůz a článek jednotek samostatně, je to zhruba 440 jednotlivých vozidel,“ řekl předseda představenstva a generální ředitel Českých drah Michal Krapinec. Dodal, že tím na železnici pro cestující přibude 22 000 míst. Vlaky podle něj budou bezbariérové, klimatizované, budou mít wi-fi a další moderní příslušenství.
Nová výbava Českých drah bude jezdit ve 13 krajích České republiky. Nejvíce regionálních souprav dráhy nasadí v Praze a ve Středočeském, Královéhradeckém a Olomouckém kraji. V těchto regionech vlaky často přejíždějí do jiných krajů a obslouží jich tak i více najednou.
V roce 2024 budou nové vozy dodány například na tratě Praha – Ústí nad Labem, Pardubice – Havlíčkův Brod, nebo na trasu z Přerova přes Otrokovice a Staré Město u Uherského Hradiště do Břeclavi a na další tratě.