Dráhy zvažují opravu havarovaného Pendolina. Z prvního vozu lze použít jen podvozek
České dráhy zvažují, že Pendolino, které se minulý týden na železničním přejezdu u Studénky střetlo s kamionem, nechají opravit u italského výrobce. Ten nyní bude počítat, na kolik by práce přišly. Už teď je jasné, že z prvního, nejpoškozenějšího vozu lze použít jen podvozek.
„Celá ta část kabiny strojvedoucího včetně toho, co za tím následuje, to všechno je posunuto o několik metrů dozadu, prvních šest sedadel bylo úplně zdevastováno,“ popsal vrchní přednosta Depa kolejových vozidel Praha Miroslav Kupec.
Ukazuje se, že u prvního vozu bude nutné vyměnit celou skříň a opravit bude třeba i druhý vůz, byť ten je na tom o něco lépe.
Problém však může být s částmi, které se již nevyrábí – Pendolinu už je víc než deset let. Proto není zatím jasné, jak dlouho oprava potrvá, a vlastně ani to, zda k ní vůbec dojde.
I když ji České dráhy upřednostňují, tak pokud by měla být příliš drahá, zvažují, že by se zařídily jinak, například že by koupily jiný, podobný vůz.
K havárii došlo 22. července na železničním přejezdu u Studénky na Novojičínsku.
Řidič kamionu tam i přes výstražnou signalizaci vjel na koleje, načež zůstal s vozem stát mezi spuštěnými závorami. Nedlouho nato došlo ke střetu. Nehoda si vyžádala tři lidské životy, další lidé jsou zranění. Škoda je 150 milionů korun.
Komise, která se nehodou zabývá, uvedla, že vlak byl technicky v pořádku a že i strojvůdce v dané situaci zareagoval, jak měl. Povedlo se mu zpomalit rychlost vlaku ze 160 na 142 kilometrů za hodinu, což přispělo k tomu, že vlak nevykolejil a újma na zdraví či na majetku není větší.