Odborářským vyjednavačům se nepodařilo dosáhnout dohody ohledně rozvržení směn, o mzdách a o tom, jak předcházet únavě zaměstnanců. Zaměstnanci tak ve čtvrtek přerušili práci.
Dlouhodobá zátěž v tropických vedrech působí i na techniku dopravců, především pak lokomotivy a hnací vozy, které ve vysokých teplotách nestíhají chladit motory či další tepelně namáhaná zařízení.
Pražští radní hlasovali o studii možných umístění vypracované Institutem plánování a rozvoje. Nahrazení mostu z přelomu 19. a 20. století kritizují památkáři i radnice městských částí.
Pokud by Rusko zaútočilo na některou ze zemí NATO, evropští a američtí vojáci by se museli co nejrychleji dostat na své východní křídlo. Rychlému přesunu ale brání zdlouhavé administrativní procesy.
Vlak minul v neděli večer ve stanici Jablonné nad Orlicí návěstidlo, které mu zakazovalo jet dál. A vjel do cesty jinému vlaku. Obě soupravy zastavily 32 metrů od sebe.
Začíná testovací provoz nového železničního evropského zabezpečovacího systému ETCS. Nově ho musí povinně používat proškolení strojvedoucí na tratích, kde už je zabezpečovač nainstalován.
Asi 140 lidí utrpělo zranění při srážce vlaku s nákladním autem v ruské Volgogradské oblasti. Internetový kanál Baza informuje, že mezi zraněnými jsou i děti.
Dotace podporující rozvoj nákladní kombinované dopravy namísto silniční nedosahují podle Národního kontrolního úřadu (NKÚ) svých cílů. Úřad viní zejména špatný stav českých železnic.
V sobotu bude ve Francii jezdit sedm vysokorychlostních spojů z průměrných deseti na severní, západní a jihozápadní trati, oznámila SNCF, přičemž předpověděla zpoždění v řádu jedné až dvou hodin.
Útok odsoudila německá vláda, píše Reuters. Izraelský ministr zahraničí Jisrael Kac odpovědnost za sabotáž připsal Íránu. Ve francouzské metropoli v pátek začíná olympiáda.
Je to přesně 41 let, co se v Čierném Balogu na středním Slovensku začaly organizovat dobrovolnické tábory. Nadšenci se tehdy rozhodli obnovit svého času nejdelší lesní železnici v zemi.
Některé noční vlaky nabraly kvůli omezení podle webu Českých drah až tříhodinové zpoždění. V úsecích Choceň – Česká Třebová a Česká Třebová – Ústí nad Orlicí byla zavedena náhradní autobusová doprava.
Drážní úřad se rozhodl, že příští týden provede u RegioJetu kontrolu. „Bohužel nemůžeme neustále kontrolovat všechny vagony všech dopravců. Ale tohle je důležité,“ sdělil ředitel úřadu.
Správa železnic a České dráhy původně odhadovaly, že se provoz na koleje vrátí tento týden. Termín byl posunut na 20. června, poškození bylo větší, než se původně odhadovalo.
Španělé mají největší síť vysokorychlostních tratí v Evropě, zároveň i nejnižší náklady na její výstavbu. Může se Česko, které samo vysokorychlostní trať připravuje, v něčem inspirovat?
Nové nádraží bude přímo vedle staré stanice Bubny, bude ale o dost větší, se čtyřmi kolejišti, přilehlým parkem, občanskou vybaveností ve spodním patře a s terasou.
„Potřebujeme okamžitě dopravní program středoevropského sjednocení a častější a rychlejší vlakové spoje do Prahy,“ řekl šéf krajanského sdružení Posselt. Zlepšení požaduje i na železnici do Chebu.
Vagony, které zůstaly na místě, jsou mimo trať. „Hasiči je zajistili, dopravce si pak musí někoho nasmlouvat, nehodovým vlakem to nešlo, to už bylo moc daleko od trati,“ řekl mluvčí Správy železnic.
„Vlaková souprava se třemi vagony se pravděpodobně samovolně rozjela v době, kdy se v ní nenacházel strojvedoucí ani cestující. Nehoda se obešla bez zranění,“ řekla policejní mluvčí.
„Trend je negativní, máme ještě nějaký čas, abychom to zvrátili, ale musíme prostě bít na poplach,“ řekl ředitel sekce průmyslu a stavebnictví ministerstva průmyslu a obchodu Eduard Muřický.
Evropský systém má nahradit současné technologie, které země EU používají. Zjednoduší dopravcům cesty mezi jednotlivými státy, ale hlavně má zabránit srážkám vlaků způsobeným lidským faktorem.
Už za pár měsíců se na trať vrátí možná nejznámější vlak z Východního Německa. Jeden kus teď prochází důkladnou opravou a ještě letos by se měl podívat i do Česka.