„Zpravidla se jednalo o dvoustranné dohody spočívající v podání krycí, tedy méně výhodné, nabídky do zakázky z důvodu zabránění jejího zrušení,“ uvedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Podnik je v úpadku od podzimu 2022 a dluží skoro 350 milionů Kč. Gepard Express už v minulosti projevil zájem dopravu na železniční úzkokolejce provozovat.
Bouřky jsou izolovanější, ale riziko silných nárazů větru a menších krup stále existuje. Bouřky zasáhly Česko už v neděli. Další předpovídají meteorologové na čtvrtek.
Starší kolejnice jsou kvalitnější a méně se opotřebovávají než ty nové,“ vysvětluje šéf logistiky Zbyněk Rudolf, spolumajitel firmy, která část kolejí vyměňuje.
„Přeložená studie Obnovy Vyšehradského železničního mostu a řešení navazujícího území jednoznačně odpovídá způsobům sanace dané historicky významné technické památky," říkají památkáři.
Spory o pražský železniční most pod Vyšehradem pokračují. Do debaty vstoupila organizace UNESCO. Doporučila památku opravit. Hosty pro a proti jsou Richard Biegel a Petr Hlaváček.
Podle exkluzivního průzkumu k projektu Česko 2025 chtějí Češi hlavně levnější hromadnou dopravu a opravy okresních silnic. Konec zákazu spalovacích motorů si přejí spíše starší lidé.
„I menší dopravci mají problémy s nadbytkem kapacity a budou na to muset v blízké nebo delší době reagovat,“ upozorňuje prezident Sdružení železničních nákladních dopravců Martin Hořínek.
Německo letos oslaví 190 let od otevření první vlakové trati, a to mezi Fürthem a Norimberkem. V tomhle bavorském městě je i jedno z nejstarších železničních muzeí na světě.
Vlak jménem EDITA vyjel v sobotu na trati Kopidlno – Dolní Bousov na Jičínsku. Jízdní řád počítá se třemi jízdami denně o vybraných víkendech. Jízdenka vyjde na 50 korun.
Jde o součást miliardového projektu modernizace trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic. Investorem je firma Z-Group, která plánuje postavit ještě autobusovou zastávku a další komerční budovu.
V Evropě vůbec poprvé v sobotu vyjede autonomní vlak s cestujícími a v pravidelném provozu. Pasažéry sveze speciálně upravený motorák řady 811 zvaný Edita.
Podle webu dopravce nabíraly některé spoje zpoždění i desítky minut. Regionální vlaky byly v úseku mezi Kostěnice a pardubickým hlavním nádražím nahrazeny autobusem.
„Rozhodli jsme se, že vyhodnocení a rozhodnutí, jaký bude další postup, má padnout až v roce 2027 na základě českých zkušeností s ETCS, ale i zahraničních,“ popsal Kupka.
V dubnu vyrazí z Lomnice nad Popelkou speciální pivní vlak, který propojí tradiční pivovarnictví, historickou železnici a kulturu. Speciální pivo, Nebelovu desítku, pro něj ale vařili už teď.
„Ze stanice Bratislava-západ bude postavená čistě nová trať na novém tělese na rychlost 300 až 400 kilometrů za hodinu až do České republiky,“ říká Miroslav Garaj.
Úsek Brno – Přerov bude jako takzvané rychlé spojení součástí české sítě vysokorychlostních tratí (VRT). Kvůli nižší rychlosti ale není plnohodnotnou vysokorychlostní tratí.
Lokomotivy zvané banány začaly v roce 1978 jezdit z Prahy přes Ostravu do Košic a až k hranicím s tehdejším Sovětským svazem. Na trase tahaly těžké rychlíky a expresy.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy představují přejezdy s nízkým počtem vlaků z hlediska potenciálních dopravních nehod paradoxně vyšší riziko.
Cílem projektu Živá úzkokolejka je záchrana historické tratě a postupné obnovení provozu. V první fázi půjde o záchranu kulturního dědictví prostřednictvím odkupu infrastruktury.
Na české železnici chybí strojvedoucí. Jejich průměrný věk se navíc zvyšuje, část postupně odchází do důchodu a nemá je kdo nahradit. Železniční dopravci se tak snaží nalákat nové strojvedoucí.
Podle majetkoprávní analýzy Správy železnic v úsecích Moravská brána 1 a 2 upřednostňuje prodej 70 procent dotazovaných vlastníků, zatímco směnu by preferovalo jen 7 procent.
Chybějící nebo zastaralé vagony bez klimatizace, bez zásuvek, nefunkční informační obrazovky a rozhlas – to jsou časté nedostatky v rychlících. Kontrolami neprojde třetina spojů objednávaných státem.