Vybudování letišť je ekologicky méně náročné než vybudovat železnici. Jakmile se ale trať začne hojně využívat, jsou rychlovlaky výrazně úspornější oproti letadlům, ukazuje španělská studie.
Ředitel závodu Martin Kment podle serveru ZDopravy.cz tvrdí, že o zakrytí přejezdu nevěděl. Policie se už případem zabývá. Viníkovi může hrozit pokuta až 300 tisíc korun.
Arriva je bude od roku 2028 provozovat na linkách z Prahy do Chebu a Klatov. V úterý to při podpisu smlouvy uvedli zástupci obou společností. Pro Arrivu jde o největší investici v Evropě.
„Zpravidla se jednalo o dvoustranné dohody spočívající v podání krycí, tedy méně výhodné, nabídky do zakázky z důvodu zabránění jejího zrušení,“ uvedl Úřad pro ochranu hospodářské soutěže.
Podnik je v úpadku od podzimu 2022 a dluží skoro 350 milionů Kč. Gepard Express už v minulosti projevil zájem dopravu na železniční úzkokolejce provozovat.
Bouřky jsou izolovanější, ale riziko silných nárazů větru a menších krup stále existuje. Bouřky zasáhly Česko už v neděli. Další předpovídají meteorologové na čtvrtek.
Starší kolejnice jsou kvalitnější a méně se opotřebovávají než ty nové,“ vysvětluje šéf logistiky Zbyněk Rudolf, spolumajitel firmy, která část kolejí vyměňuje.
„Přeložená studie Obnovy Vyšehradského železničního mostu a řešení navazujícího území jednoznačně odpovídá způsobům sanace dané historicky významné technické památky," říkají památkáři.
Spory o pražský železniční most pod Vyšehradem pokračují. Do debaty vstoupila organizace UNESCO. Doporučila památku opravit. Hosty pro a proti jsou Richard Biegel a Petr Hlaváček.
Podle exkluzivního průzkumu k projektu Česko 2025 chtějí Češi hlavně levnější hromadnou dopravu a opravy okresních silnic. Konec zákazu spalovacích motorů si přejí spíše starší lidé.
„I menší dopravci mají problémy s nadbytkem kapacity a budou na to muset v blízké nebo delší době reagovat,“ upozorňuje prezident Sdružení železničních nákladních dopravců Martin Hořínek.
Německo letos oslaví 190 let od otevření první vlakové trati, a to mezi Fürthem a Norimberkem. V tomhle bavorském městě je i jedno z nejstarších železničních muzeí na světě.
Vlak jménem EDITA vyjel v sobotu na trati Kopidlno – Dolní Bousov na Jičínsku. Jízdní řád počítá se třemi jízdami denně o vybraných víkendech. Jízdenka vyjde na 50 korun.
Jde o součást miliardového projektu modernizace trati z Otrokovic přes Zlín do Vizovic. Investorem je firma Z-Group, která plánuje postavit ještě autobusovou zastávku a další komerční budovu.
V Evropě vůbec poprvé v sobotu vyjede autonomní vlak s cestujícími a v pravidelném provozu. Pasažéry sveze speciálně upravený motorák řady 811 zvaný Edita.
Podle webu dopravce nabíraly některé spoje zpoždění i desítky minut. Regionální vlaky byly v úseku mezi Kostěnice a pardubickým hlavním nádražím nahrazeny autobusem.
„Rozhodli jsme se, že vyhodnocení a rozhodnutí, jaký bude další postup, má padnout až v roce 2027 na základě českých zkušeností s ETCS, ale i zahraničních,“ popsal Kupka.
V dubnu vyrazí z Lomnice nad Popelkou speciální pivní vlak, který propojí tradiční pivovarnictví, historickou železnici a kulturu. Speciální pivo, Nebelovu desítku, pro něj ale vařili už teď.
„Ze stanice Bratislava-západ bude postavená čistě nová trať na novém tělese na rychlost 300 až 400 kilometrů za hodinu až do České republiky,“ říká Miroslav Garaj.
Úsek Brno – Přerov bude jako takzvané rychlé spojení součástí české sítě vysokorychlostních tratí (VRT). Kvůli nižší rychlosti ale není plnohodnotnou vysokorychlostní tratí.
Lokomotivy zvané banány začaly v roce 1978 jezdit z Prahy přes Ostravu do Košic a až k hranicím s tehdejším Sovětským svazem. Na trase tahaly těžké rychlíky a expresy.
Podle mluvčího Správy železnic Dušana Gavendy představují přejezdy s nízkým počtem vlaků z hlediska potenciálních dopravních nehod paradoxně vyšší riziko.