Firmy se vracejí na dálnice a železnice. Nabídly slevy
Poté, co ministr dopravy Vít Bárta nedávno povolil pokračování zastavených silničních staveb, dal dnes zelenou i všem železničním stavbám. Stavební firmy mu nabídly slevu více než tři procenta, další úspory ve výši 2,5 procenta našel stát v chystaných projektech.
Jak z ministerstva dopravy hlásil reportér Petr Sehnoutka, v celkovém součtu mají úspory pro letošní a příští rok dosáhnout více než 6 miliard korun. V praxi se tak mají rozeběhnout všechny pozastavené stavby vyjma silničního obchvatu České Lípy, budovaného tahu mezi Ostravou a Opavou a dvou přivaděčů na dálnici D47.
Ministr chce v hledání úspor pokračovat i nadále, protože mu do roku 2014 chybí minimálně 40 miliard korun. Nejdříve chce ale spolu s experty vytvořit koncepci nových silnic a železnic, které Česko skutečně potřebuje.
Sám je přesvědčen, že stát musí nejprve ulevit městům zahlceným tranzitní dopravou: „Chceme tedy více stavět obchvaty tam, kde nemáme na výstavbu infrastrukturních projektů.“ Teprve potom by stát měl podle ministra dostavět zbylé silniční tahy.