Firmy reagují na Babišovu výzvu. Hygienikům na pomoc s trasováním nabízí přes 300 lidí z call center
Po sobotní výzvě premiéra Andreje Babiše (ANO) nabídly firmy více než 300 dalších zaměstnanců call center na pomoc hygienikům s trasováním kontaktů nakažených koronavirem. Vládní zmocněnec Vladimír Dzurilla v neděli řekl, že počty zvýšily firmy, které jsou do trasování už zapojeny, a přihlásily se i nové. Vedle bank a státní energetické firmy ČEZ jsou to i všichni operátoři.
Zaměstnanci firem, které se k trasování přihlásily dřív, se do telefonování zapojí rychleji. Například ČEZ bude nové lid proškolovat už v neděli, uvedl Dzurilla. U nových společností k tomu bude třeba uzavřít smlouvy a zajistit přístupy do systému. „Celý ten proces trvá dva tři dny,“ řekl Dzurilla. Dodal, že až v úterý tak bude moct počty upřesnit.
V končícím týdnu se v call centrech na trasování kontaktů nakažených koronavirem podílelo přes tisíc lidí. Ministr zdravotnictví Roman Prymula (za ANO) ve čtvrtek uvedl, že počty hygieniků nelze posílit, „protože ti lidé prostě nejsou“. Přímo s nakaženým o jeho zdravotním stavu může hovořit jenom hygienik, kterých je zhruba osm set.
Další hovory, jako je telefonování rizikovým kontaktům, se kterými se nakažený potkal, nebo praktickým lékařům, mohou zajišťovat i externí call centra. Zapojili se už také zaměstnanci úřadu vlády, celníci nebo se jednalo o policistech. Stát podle Babiše nyní nutně potřebuje až 500 lidí, kteří mají zkušenosti s prací v call centrech, aby pomáhali s dohledáváním kontaktů nakažených.