Národní dopravní informační centrum v Ostravě je hlavním neuralgickým bodem sdílení informací o dění na českých silnicích. Sbíhají se sem data o nehodách a uzavírkách z celého Česka.
Policie rozbila gang, který okrádal inzerenty. „Měli to vymyšlené do detailů,“ říká pro iROZHLAS.cz šéf Národní centrály proti terorismu, extremismu a kybernetické kriminalitě Břetislav Brejcha.
Téměř všechna externí call centra neplní dohodnuté objednávky. Proto je nutné zapojit státní správu. Nedávno téměř 140 pracovníků poskytlo ministerstvo financí.
Jedním z opatření proti šíření koronaviru zůstává trasování nakažených a jejich kontaktů. Pomoci mělo už na jaře externí call centrum. Proč ani o osm měsíců později neexistuje? A vznikne vůbec někdy?
Odborníci vládě na jaře doporučovali, aby pro zvládnutí druhé vlny zajistila 1000 až 3000 operátorů pro trasování nakažených. V polovině září jich bylo v akci jen 578. Kdo za to může?
V končícím týdnu se v call centrech na trasování kontaktů nakažených koronavirem podílelo přes tisíc lidí. Počty zvýšily i firmy, které jsou do trasování už zapojeny.
Tísňovou linku 1212 zprovoznila iniciativa Covid19cz spolu s ministerstvy průmyslu a zdravotnictví. Chtěli ulevit univerzální lince 112, která byla do té doby kvůli dotazům ke koronaviru přetížená.
Obavy kolem půjček na bydlení rostou, informují Hospodářské noviny. A podle Deníku Češi žijící ve vyloučených lokalitách umírají dřív než zbytek populace.
Za 25 tisíc korun pořídíte třeba dvoje závodní kolečkové brusle, multifunkční kuchyňský robot, troje pěkné interiérové dveře nebo 6191 novorozeneckých jednorázových plen. Pokud ale žijete v Nepálu, můžete za 25 tisíc mít nový domek. Právě tyhle domky se ve dvou vesnicích zaplatí ze sbírky, kterou organizuje Český rozhlas. Na telefonáty dárců odpovídaly v call centru ČRo celý den známé osobnosti. Až do půlnoci lze posílat dárcovské SMS.
Být v červených číslech je vždy špatně. V případě call centra to znamená počet zákazníků, kteří se nemohou dovolat. Během víkendových bouřek čekalo marně na spojení s operátorem až 350 volajících. Včera v noci udeřily bouřky znovu. Naštěstí pro energetiky s o něco menší silou.
Podle středočeských záchranářů se osvědčilo jejich call centrum, které funguje jako zdravotní poradna. V Česku totiž záchranka vyjíždí jenom tak po polovině zavolání. Zbytek ale nejsou jenom telefonáty dětí, lidí, kteří nevhodně žertují, nebo bláznů. Pacientům často chybí praktické informace, například kde je nejbližší pohotovost, a volají kvůli tomu 155.