Klienti české ING jsou terčem phishingu
Klienti české pobočky ING by si v těchto dnech měli dát pozor na podvodné emaily. Takzvaný phishing je nejčastější metodou počítačových pirátů, jak připravit zákazníky bank o peníze. Ve falešném mailu většinou žádají doplnění údajů.
Banka už na svém webu klienty varuje a radí, jak rozpoznat falešný e-mail. Obsahuje například odkaz na stránku, která navádí k zadání PINU a hesla k online bankovnictví.
Klienti české ING jsou terčem phishingu. Podrobnosti zjišťovala redaktorka Alžběta Havlová
Phishing šíří jeho autoři jako klasický spam. Dostali ho proto i klienti jiných bank.
E-mail se na první pohled tváří důvěryhodně. Logo banky sedělo, text ale nevyhovuje pravidlům českého pravopisu, často chybí diakritika. Právě pravopisné chyby jsou často tím jasným důkazem o podvrhu.
Phishing je přesto v určité míře úspěšný a vždy se najdou klienti, kteří ve falešném formuláři své osobní údaje vyplní. Útočníkům tak umožní přístup ke svému účtu.
Pak už záleží na tom, jaké zabezpečení banka používá. Pokud je nedostatečné, klient může přijít o veškeré peníze.
Oběťmi phishingu se před pěti lety stali třeba také klienti České spořitelny nebo Citibank, nedávno s ním měli problémy uživatelé systému pro placení na internetu PayPal.