Marek Prchal a Andrej Babiš ukončili spolupráci. Trvala deset let
Marketér Marek Prchal a bývalý premiér Andrej Babiš (ANO) ukončili spolupráci, která trvala deset let. Prchal to potvrdil serveru Info.cz. Důvodem podle něj není výsledek prezidentských voleb, konec v marketingovém týmu hnutí ANO byl naplánován už před nimi. Prchala nedávno ze svých řad vyloučilo sdružení reklamních profesionálů Art Directors Club Czech Republic. Babišovu kampaň před druhým kolem prezidentské volby totiž považovalo za neetickou.
„Bylo to deset let, které jsou jednou za život,“ potvrzuje Marek Prchal pro INFO.CZ.
„S Andrejem Babišem jsme se rozloučili a popřáli si hodně štěstí,“ dodává s tím, že po prezidentských volbách se měla jejich spolupráce završit tak jako tak – bez ohledu na výsledek.
Kreativec a marketér Marek Prchal pracoval od roku 2013 pro hnutí ANO. Byl členem volebního online týmu ANO, kterému pomáhal při všech jeho politických kampaní. Marek Prchal je zároveň autorem velké většiny příspěvků na osobních sociálních sítích Andreje Babiše.
Velkým dílem se také podílel na Babišově knize O čem sním, když náhodou spím. Babiš ho po sněmovních volbách v roce 2017 označil za „génia sociálních sítí“.
Prchal stál také u zrodu webu Médiář.cz, který se zaměřuje na marketing a média. V minulosti se mimo jiné podílel na prezidentské kampani Karla Schwarzenberga nebo radil pražské primátorce Adrianě Krnáčové.
Před několika dny se stal prvním členem, kterého za 30 let fungování vyloučilo sdružení Art Directors Club. Podle členů překročila Babišova kampaň nejen profesionální, ale i etické hranice.
Předseda hnutí ANO čelil kritice za billboardy s textem „Nezavleču Česko do války. Jsem diplomat. Ne voják. Prezident Babiš.“ Kritici mu vyčítali, že to straší voliče. Babiš přiznal, že se text nepovedl, a slíbil, že ho změní. Na billboardech se pak objevily nové plakáty s nápisem „Generál nevěří v mír“ s dovětkem „Volte mír. Volte Babiše“.
Babiš nakonec ve druhém kole prezidentské volby prohrál o téměř milion hlasů s bývalým vysokým představitelem NATO generálem Petrem Pavlem.
V pondělním rozhovoru pro Mladou frontu DNES pak Babiš uvedl: „Je pravda, že náš marketér kampaň úplně nezvládl. Úplně se nepovedl ten billboard, na kterém neměl být voják, ale generál, a měl mluvit o míru. A ne o válce. Měli jsme se také víc držet hesla, že pomáhám lidem.“ Konkrétní jméno marketéra ale neuvedl.